ارزش بازار ارزهای دیجیتال به زیر 1.4 تریلیون دلار رسید!

رسانه کلیک - در پی کاهش قیمت‌های اخیر، ارزش بازار ارزهای دیجیتال به زیر 1.4 تریلیون دلار رسید. پس از فروش همگانی 100 میلیارد دلاری در بازار رمزارزها، قیمت بیت کوین نیز به کمتر از 34،000 دلار کاهش پیدا کرد. 

ارزش بازار ارزهای دیجیتال به زیر 1.4 تریلیون دلار رسید!

دارایی‌های ارز دیجیتال این روزها پس از آخرین احساسات منفی در بازار با چالش‌های سختی روبرو هستند. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در روز دوشنبه (31 خرداد 1400) به زیر 1.4 تریلیون دلار کاهش یافت.

طبق آخرین داده‌های منتشر شده توسط Coinmarketcap، بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در جهان، امروز به زیر 34،000 دلار سقوط کرد. در زمان نوشتن این مطلب، ارزش کل بازار بیت کوین در حدود 640 میلیارد دلار است.

بازار ارزهای دیجیتال در پنج هفته اخیر روند نزولی داشته است. در 12 مه 2021، ارزش کل بازار ارزها دیجیتال از 2.6 تریلیون دلار عبور کرد که بالاترین مقدار ثبت شده آن است. ارزش کل بازار در هفته‌های بعدی به طور قابل‌توجهی کاهش یافت و در 24 ماه مه تقریبا 1.25 تریلیون دلار بود.

دلایل مختلفی در مورد فروش همگانی اخیر در بازار ارزهای دیجیتال وجود داشت. تحلیلگران اعلامیه ممنوعیت ارزهای دیجیتال اخیر توسط چین را عامل اصلی اعلام کردند. علاوه بر این، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، از بیت کوین به دلیل تأثیرات زیست‌محیطی آن در چند هفته گذشته انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: مجازات سنگین برای افراد فعال در زمینه ارزهای دیجیتال در چین

مدیرعامل شرکت مایکرو استراتژی (MicroStrategy)، مایکل سیلور (Micheal Saylor) در توییتر خود نوشت:

محرک اصلی بیت کوین در حال حاضر ممنوعیت استخراج و مبادله آن در چین است. این امر یک خروج اجباری و عجله‌ای برای شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال چین آغاز کرد که برای چین بسیار تأسف‌بار است، اما برای بقیه دنیا در طولانی‌مدت اتفاق خوبی محسوب می‌شود.

نهنگ‌های ارز دیجیتال

طبق داده‌های اخیر شرکت تجزیه‌وتحلیل ارزهای دیجیتال Santiment، کیف پول‌های نهنگ ارزهای دیجیتال علی‌رغم فروش همگانی اخیر، هنوز هم دارایی‌های رمزارز را در مقادیر زیادی جمع‌آوری می‌کنند. این شرکت در این باره اشاره کرد:

قیمت بیت کوین به 34،000 دلار کاهش‌یافته است، و مجددا به سطح قیمت 12 ژوئن خود بازگشته است. نهنگ‌های بیت کوین (حداقل 1000 آدرس) همچنان الگویی از انباشت را نشان می‌دهند و دارندگان میان‌رده (کیف پول‌هایی که بین 10 الی 1000 بیت کوین دارند) نیز از موضع خود کوتاه نمی‌آیند.

بیشتر بخوانید: نهنگ های بیت کوین در آخرین ریزش بازار 122.5 هزار بیت کوین خریداری کردند

ارسال نظر