ارزش بازار مایکروسافت به ۲ تریلیون دلار رسید | مقام دوم در فهرست باارزش‌ترین شرکت‌های آمریکا!

رسانه کلیک - روز سه‌شنبه ارزش بازار مایکروسافت در جریان رشد ۱.۲ درصدی سهام این شرکت، افزایش چشمگیری به خود دید به طوری که ردموندی‌ها را در مقام دوم باارزش‌ترین شرکت های آمریکایی قرار داد. 

ارزش بازار مایکروسافت به ۲ تریلیون دلار رسید | مقام دوم در فهرست باارزش‌ترین شرکت‌های آمریکا!

روز گذشته شرکت مایکروسافت با کسب رشد ۱.۲ درصدی سهام خود در نیویورک توانست جایگاه دومین کمپانی باارزش در ایالات متحده را از آن خود کند. در واقع این رشد باعث شد تا ارزش بازار مایکروسافت به ۲ تریلیون دلار برسد. حال این شرکت بعد از اپل، مقام دوم باارزش‌ترین کمپانی ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

اگر بخواهیم در سطح جهانی به این موضوع نگاه کنیم، می‌توان گفت که تنها شرکت دیگری که به چنین بازاری دست یافته عربستان آرامکو، بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان است که در دسامبر سال ۲۰۱۹ به ارزش ۲ تریلیون دلار رسیده است.

مایکروسافت در ماه‌های گذشته بطور مداوم درحال افزایش قدرت خدمات ابری و نرم‌افزاری خود است. این شرکت هفته گذشته نیز اعلام کرد مدیر‌عامل جدید مایکروسافت آقای ساتیا نادلا خواهد بود. دلیل انتخاب او هدایت درست شرکت در شروع ویروس کرونا بود که توانست با موفقیت کمپانی را از شرایط بد بازار نجات دهد.

این شرکت همزمان با تعطیلی دفاتر و مکان‌هایی که کارمندانش با آنها ارتباط داشتند توانست با ایجاد یک بستر نرم‌افزاری ابری به کارهای خود ادامه دهد. در نتیجه به واسطه مدیریت درست و انعطاف‌پذیری کارکنان از طریق توانایی کار از راه دور، مایکروسافت توانست از مشکل جهانی پیش آمده جان سالم بدر ببرد.

هیلاری فریچ، تحلیل‌گر ارشد تحقیقات در سیستم سرمایه‌گذاری Clearbridge، به بلومبرگ اعلام کرد: موفقیت‌های مالی اخیر مایکروسافت بسیار قابل تحسین است. با توجه به مدیریت درستی که این کمپانی در پیش گرفته است به خوبی می‌تواند در زمینه‌های بازی‌سازی، خدمات ابر، اتوماسیون، تجزیه و تحلیل، هوش مصنوعی، پیشرفت‌های چشمگیری به خود ببیند.

با اینکه اپل و مایکروسافت تنها شرکت‌هایی با ارزش ۲ تریلیون دلار در امریکا هستند، اما شرایط به همین شکل باقی نخواهد ماند. کمپانی‌هایی مثل آمازون و آلفابت به ترتیب با ارزش‌های ۱.۸ و ۱.۶ تریلیون دلار نیز درحال رسیدن به جمع ۲ تریلیونی‌ها هستند.

ارسال نظر