دولت قزاقستان دست بانک‌ها را در زمینه پردازش خرید ارزهای دیجیتال باز گذاشت

یک پروژه جدید در قزاقستان هدف دارد که ارائه خدمات سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال را برای مشاغل محلی این حوزه امکان‌پذیر کند.

دولت قزاقستان دست بانک‌ها را در زمینه پردازش خرید ارزهای دیجیتال باز گذاشت

پردازش خریدهای ارز دیجیتال توسط بانک‌های قزاقستان

گفته می‌شود که دولت قزاقستان قصد دارد به طور رسمی به مؤسسات بانکی محلی اجازه دهد تا حساب‌های بانکی را برای صرافی‌های ارزهای دیجیتال افتتاح کنند.

شبکه خبری محلی "خبر 24" روز یکشنبه گزارش داد، چندین بانک در قزاقستان به‌زودی به طور رسمی به شرکت‌های خدماتی و مشاغل مرتبط با ارزهای دیجیتال، خدمات ارائه خواهند داد.

این گزارش با استناد به مدیران انجمن صنعت دیتاسنترها و بلاک چین قزاقستان خاطرنشان کرد که مشخص نیست چه مؤسسات مالی یا بانک‌هایی در این طرح آزمایشی شرکت خواهند کرد.

صرافی‌های ارز دیجیتال قزاقستان می‌توانند با ثبت‌نام برای این پروژه در مرکز مالی بین‌المللی آستانه، مرکز اصلی مالی این کشور، با بانک‌ها همکاری کنند.

گزارش شده است که این طرح آزمایشی به مدت یک سال اجرا خواهد شد و هدف آن این است که مشاغل ارز دیجیتال محلی بتوانند خدمات سرمایه‌گذاری رمزارز را به طور قانونی ارائه دهند و به سرمایه‌گذاران اجازه دهند تا ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را با خیال راحت خریدار و فروش کنند.

به‌عنوان بخشی از این پروژه، دولت قزاقستان همچنین در نظر دارد خطرات احتمالی مرتبط با سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال را ارزیابی کند، زیرا تجارت این دارایی‌ها هنوز به طور قانونی در این کشور پذیرش نشده است.

این خبر در حالی منتشر شد که جمهوری قزاقستان به دلیل ادامه سرکوب استخراج ارز دیجیتال در چین، توجه استخراجگران جهانی را به خود جلب کرده است. برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های استخراج چینی از جمله Bitmain و Canaan، همکاری خود را با نهادهایی در قزاقستان برای اجرای فعالیت‌های خود در این کشور آغاز کرده‌اند.

آلن دوردجیف، رئیس این انجمن اظهار داشت که علی‌رغم اینکه صنعت استخراج ارزهای دیجیتال به طور فزاینده‌ای در قزاقستان شتاب می‌گیرد، برای پیشنهاد جدی انتقال قدرت استخراج چین به این کشور هنوز خیلی زود است.

بیشتر بخوانید: پرداخت مالیات بر اساس قانون استخراج ارزهای دیجیتال در قزاقستان

ارسال نظر