افزایش 70 درصدی قیمت ارز دیجیتال کامپاند

رسانه کلیک - بعد از راه‌اندازی سود تضمینی سالانه پروژه وام‌های غیرمتمرکز کامپاند قیمت ارز دیجیتال این پروژه با همین نام طی 24 ساعت گذشته 21 درصد افزایش داشته است.

افزایش 70 درصدی قیمت ارز دیجیتال کامپاند

افزایش قیمت ارز دیجیتال کامپاند

پس از اینکه پروتکل وام‌های غیرمتمرکز کامپاند (Compound) خدمات سود تضمینی سالانه 4 درصدی خود را راه‌اندازی کرد، ارائه کرد، ارز دیجیتال کامپاند در طول یک هفته 70 درصد افزایش قیمت داشته است.

قیمت ارز دیجیتال کامپاند (COMP) که یک توکن حاکمیت است، در حال حاضر 384 دلار است. پس از راه‌اندازی کامپاند حدود یک سال پیش، پدیده‌ای به نام ییلد فارمینگ (Yield farming) به معنی کشت سود بسیار پررونق و محبوب شد.

اگر بخواهیم پدیده‌ی ییلد فارمینگ بسیار ساده توضیح دهیم، می‌توانیم بگوییم که سرمایه‌گذاران سرمایه‌شان را در استخرهای نقدینگی قرار می‌دهند و در ازای آن پاداش دریافت می‌کنند، اما این راهبرد بسیار پیچیده‌تر از این توضیح کوتاه است.

راه‌اندازی Compound Treasury

قیمت ارز دیجیتال کامپاند پس از عرضه جدیدترین محصول خود، Compound Treasury، در 29 ژوئن، افزایش یافته است. این سرویس برای «مشاغل بومی و نهادهای مالی غیر رمزارزی» طراحی شده است.

با استفاده از Compound Treasury، شرکت‌های غیر رمزارزی می‌توانند بدون وارد شدن به دنیای ارزهای دیجیتال و دیفای (DeFi) روی سود 4 درصدی تضمین شده خود حساب کنند.

فقط چند ماه پیش، 4 درصد در مقایسه با بازده 12 درصدی که توسط استیبل کوین‌های سایر پروتکل‌های دیفای ارائه می‌شد پیش‌پاافتاده به نظر می‌رسید، اما اکنون شرایط تغییر کرده و بازده پروتکل‌های سهام‌گذاری با نرخ متغیر به زیر 4 درصد رسیده است.

بنابراین، پیشنهاد سود سالیانه کامپاند، به‌ویژه برای شرکت‌هایی که به درآمد تضمینی نیاز دارند، بسیار خوب است. در حقیقت، این پیشنهاد آن‌قدر خوب است که کوین بیس که یو اس دی کوین (USDC) را به همراه Circle ضرب می‌کند، تصمیم گرفت سرویس پس‌انداز 4 درصد سود استیبل کوین خود را فقط یک روز بعد از آن راه‌اندازی کند.

قیمت سهام کوین بیس به‌اندازه کامپاند افزایش نیافته است. قیمت این سهام از 224 دلار در 25 ژوئن، به 255 دلار در 29 ژوئن افزایش یافت که بیانگر 13.8 درصد رشد است، اما در روز 2 جولای قیمت اصلاح شد و به 240 دلار رسید.

افزایش 70 درصدی قیمت ارز دیجیتال کامپاند و همچنین رشد حدودا 14 درصدی سهام کوین بیس، نشان می‌دهد که شرکت‌های غیر رمزارزی با سرمایه‌گذاری مستقیم در کوین بیس و کامپاند به سود بسیار بالاتری دست پیدا می‌کردند.

ارسال نظر