تأکید رگولاتوری بر غیرقانونی بودن ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی

طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی ممنوع بوده و رگولاتوری با استفاده از سامانه‌های هوشمند این سیم‌کارت‌ها را شناسایی و مسدود می‌ کند.

تأکید رگولاتوری بر غیرقانونی بودن ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی

سیدمحمد امامی، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری گفت: «در پیامک‌های تبلیغاتی مشترکان باید توجه کنند که دریافت پیامک‌های تبلیغاتی برای مشترکان هیچ هزینه‌ای ندارد و رایگان محاسبه می‌شود.»

وی ادامه داد: «نکته دیگر آن است که با غیرفعال‌سازی پیامک تبلیغاتی، پیامک محتوایی که مشترک عضو آن است مسدود نمی‌شود؛ چرا که این دو نوع پیامک سامانه‌های جداگانه‌ای دارند. پس با غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی، پیامک‌های محتوایی که مشترک خودش در آن‌ها عضو شده است قطع نخواهد شد.»

بیشتر بخوانید: آموزش فعال و غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی برای همراه اول، ایرانسل و رایتل

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درباره ارسال پیامک تبلیغاتی در برخی ساعت‌های نامتعارف هم بیان کرد: «اگر سرشماره‌های تبلیغاتی در ساعات غیرمتعارف شبانه‌روز پیامک ارسال کنند، رگولاتوری با آن‌ها برخورد می‌کند. اما گاهی شماره‌های شخصی تخلف کرده و پیامک تبلیغاتی ارسال می‌کنند. رگولاتوری بر اساس قوانین و مقررات موجود نمی‌تواند بر زمان ارسال پیامک‌های شخصی نظارت داشته باشد، اما با استفاده از سامانه‌های نظارتی که دارد و روال‌هایی که تعریف کرده است، سیم‌کارت‌های شخصی متخلف را شناسایی و آن‌ها را مسدود می‌کند.»

امامی با اشاره به اینکه فعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه به صورت پیش‌فرض ممنوع بوده و اپراتورهای همراه زمانی که سیم‌کارت خود را به فروش می‌رسانند باید دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را برای مشترکان غیرفعال کرده باشند، گفت: «مشترکان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* از فعال و یا غیرفعال بودن پیامک‌های تبلیغاتی روی شماره خود مطلع شده و یا با استفاده از نرم‌افزار اپراتور من، پیامک‌های تبلیغاتی را برای شماره خود مدیریت کنند.»

جالب است بخوانید: اشخاص حقیقی چند سیم کارت می‌توانند بخرند؟

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری ادامه داد: «اگر مشترکی بعد از غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی باز هم پیامک تبلیغاتی جدیدی دریافت کرد، می‌تواند با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵)، شکایت خود را ثبت کند تا رگولاتوری شکایت را پیگیری و دلایل بروز چنین تخلفی را بررسی کند.»

امامی تصریح کرد: «با توجه به گزارش‌های به دست آمده از سامانه ۱۹۵، تعداد شکایت‌های این بخش روند صعودی نداشته و تعداد آن‌ها بسیار ناچیز است که این نشان‌دهنده مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی توسط مشترکان، اپراتورها و رگولاتوری است. با این حال »

ارسال نظر