از رایگان شدن اپلیکیشن شاد برای دانش‌آموزان و معلمین تا رونمایی از شاد ۲

رسانه کلیک - محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز چهارشنبه مورخ ۱۲ شهریور ۹۹ در حاشیه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره تخصیص اینترنت رایگان برای آموزش مجازی کشور، افزود: دستور رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت این بود که استفاده دانش‌آموزان و معلمان از اپلیکیشن شاد رایگان باشد و ظرف امروز و فردا جلسه‌ای را با سازمان برنامه و بودجه برگزار خواهیم کرد.

از رایگان شدن اپلیکیشن شاد برای دانش‌آموزان و معلمین تا رونمایی از شاد ۲

وزیر ارتباطات در حاشیه هیات دولت و در جمع خبرنگاران پیرو دستور رییس‌ جمهور در رابطه با تخصیص اینترنت رایگان به دانش‌آموزان برای استفاده از اپلیکیشن شاد گفت: پس از جلسه با سازمان برنامه و بودجه، تصمیماتی که اتخاذ می‌شود را به اپراتورها ابلاغ می‌کنیم.

او اشاره کرد: آموزش مجازی صرفا از شبکه شاد پیگیری نمی‌شود و برخی از مدارس از ابزارهای دیگر نیز استفاده می‌کنند. در حال طراحی بسته ویژه‌ای برای دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاه هستیم تا به واسطه آن بتوانند آموزش مجازی را پیش ببرند.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: این کار، عدالت آموزشی را سبب می‌شود و جزئیات این طرح تا یکشنبه هفته آینده اعلام خواهد شد. تخصیص این بسته‌ها فراتر از اپلیکیشن شاد است. به مردم این اطمینان را می‌دهیم که استفاده از اپلیکیشن شاد رایگان خواهد بود.

وی درباره زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مدارس و دانشگاه‌ها افزود: امروز اتصال بیش از ۸۶ هزار مدرسه در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات به پایان رسید که این ظرفیت بالایی را برای آموزش مجازی فراهم می‌کند. در حال طراحی نقشه‌ای برای اتصال دانشگاه‌ها نیز به شبکه ملی اطلاعات هستیم که تا پایان سال جاری به انجام خواهد رسید. حدود هزار دانشگاه در سراسر کشور وجود دارد که باید با فیبر نوری به شبکه ملی متصل شوند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: بسته‌ای که برای دانش آموزان و اساتید تعریف کرده‌ایم، بستری است که آن‌ها بتوانند از ابزارهای موجود برای آموزش مجازی به صورت رایگان استفاده کنند و هزینه آموزش بر آن‌ها تحمیل نشود.

رونمایی از اپلیکیشن شاد ۲ تا فردا

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش به سرپرستی سید حسن الحسینی در گزارش روز چهارشنبه خود درمورد نسخه‌ جدید اپلیکیشن شاد اظهارداشت: شاد جدید تعاملی‌تر شده است و اکثر نیازهای آموزش تعاملی را برطرف می‌کند و آموزش‌ها اثربخش‌تر و باکیفیت‌تر می‌شوند و به برنامه‌های آموزشی در فضای مجازی نظم مدرسه‌ای می‌بخشد، همچنین دسترسی گسترده و آسان به محتواهای آموزشی نظم یافته از اهداف ما بوده است که به آن رسیده‌ایم.

مسئول شبکه آموزشی دانش‌آموز ادامه داد: تدریس هر معلم در شبکه وجود دارد و دانش آموزان می‌توانند از تدریس معلمان خود نیز استفاده کنند. برنامه‌های فوق‌برنامه نیز در کنار فعالیت‌های آموزشی وجود دارد. کنترل تکالیف، تعبیه سیستم کارنامه و اعلام نتایج به خانواده‌ها از دیگر قابلیت‌های شبکه‌ی شاد است.

الحسینی عنوان کرد: تعبیه صفحه‌ شخصی دانش‌آموز و معلم هرکدام به‌صورت جداگانه، نظرسنجی‌های 10 گزینه‌ای توسط معلمان و کاربران، اشتراک‌گذاری صفحه‌ نمایش از طریق او بی اس و تلویزیون اینترنتی از ویژگی‌های جدید شبکه‌ شاد است.

وی همچنین گفت: در بخش پایه‌ شاد همه‌ خدمات به صورت رایگان و عمومی است و بخش افزوده شامل قراردادهای ما با بخش خصوصی و فعالیت‌های مدارس غیردولتی و مدارس خاص هستند که به مرور به شبکه‌ی شاد اضافه می شود.

مسئول شبکه آموزشی دانش‌آموز درمورد نسخه جدید شاد گفت: سیستم پشتیبان حمایتگر خواهیم داشت که حدود ۲ هزار نفر به اشکالات و سوالات اجرایی کارمندان پاسخ می‌دهند و رفع مشکل می‌کنند.

الحسینی گفت: امیدواریم سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی به کمک ما بیایند. همچنین توزیع ترافیکی به‌گونه‌ای است که آموزش مجازی در اپلیکیشن شاد صبح‌ها و آموزش ابتدایی در بعدازظهر انجام می‌شود تا کودکان از یاری و همچنین دستگاه والدین استفاده کنند.

ارسال نظر