شبکه استارتاپ‌ های تخصصی ورزش رونمایی شد

رسانه کلیک - شبکه استارتاپ‌های تخصصی ورزش کشور با حضور جمعی از مسئولان وزارت ورزش و جوانان،‌ کمیته ملی المپیک و پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

شبکه استارتاپ‌ های تخصصی ورزش رونمایی شد

شبکه استارتاپ‌های تخصصی ورزش کشور که به همت شبکه فن بازار ملی ایران و فدراسیون ورزش های همگانی تشکیل می شود، یکی از اولین گام‌ها در جهت تحقق ورزش دانش‌بنیان است. هدف از تشکیل این شبکه در گام اول کمک به توسعه بازار این محصولات با روانه‌شدن آنها در فضای ورزش کشور و همچنین رفع نیازهای فناورانه این حوزه است. این اهداف با ارائه محصولات موجود به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان عرصه ورزش و همچنین بیان نیازهای این حوزه محقق می‌شود.

در مراسم رونمایی از شبکه استارتاپ‌های تخصصی ورزش کشور که در حاشیه رویداد اینواسپورت (INOSPORT) برگزار شد،‌ «عبدالحمید احمدی» معاون فرهنگی و توسعه ورزش‌ همگانی وزارت ورزش و جوانان، «بهروز منتقی» رئیس کمیسیون توسعه منابع و بازاریابی کمیته ملی المپیک، «اکبر قنبرپور» معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس، «میلاد صدر خانلو» رئیس شبکه فن‌بازار ملی ایران و «رضا شجیع» سرپرست سازمان توسعه فعالیت بدنی فدراسیون ورزش‌های همگانی حضور پیدا کردند.

احمدی در سخنان خود به اهمیت ورود نوآوری و فناوری در حوزه ورزش اشاره کرد و آمادگی وزارت ورزش و جوانان را در همکاری با فن‌بازار ملی ایران، جهت حمایت و در اختیار قرار دادن بازار در این حوزه به استارتاپ‌ها اعلام کرد.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس نیز در این رویداد از حضور پر رنگ استارتاپ‌ها و تاثیرگذاران حوزه ورزش ابزار خوشحالی کرد و از آمادگی پارک فناوری پردیس جهت راه‌اندازی شتابدهنده‌ حوزه ورزش با حضور بخش خصوصی خبر داد و اعلام کرد پارک فناوری پردیس آمادگی حمایت از فعالان نوآوری و فناوری حوزه ورزش را دارد.

قنبرپور با اشاره به نظرسنجی‌هایی که از استارتاپ‌ها در نمایشگاه اینوتکس صورت گرفته، مهمترین عامل پیشرفت استارتاپ‌ها را پیگیری و دلسرد نشدن و ادامه مسیر توسط آنها نام برد. وی از استارتاپ‌های ورزشی هم خواست که با داشتن این روحیه و تقویت آن در بین تیمشان، مسیر را برای رسیدن به اهدافی که دارند، هموارتر کنند.

در ادامه، رئیس شبکه فن‌بازار ملی ایران از تمامی استارتاپ‌های حوزه ورزش جهت حضور در شبکه فن‌بازار ملی ایران و همچنین استفاده از خدمات گسترده پارک فناوری پردیس جهت بهره‌وری هرچه سریعترشان، دعوت به عمل آورد.

صدرخانلو از استارتاپ‌های حوزه ورزش خواست تا نیازهای خود را به نهادهای متولی منتقل و به صورت پیگیرانه جهت رسیدن به نیازهای خود تا رسیدن به نتیجه مطلوب اقدام کنند.

گفتنی‌ است؛ رویداد سه روزه اینواسپرت روز جمعه 21 تیرماه به کار خود پایان داد. در انتهای روز دوم این رویداد نیز هفت استارتاپ برتر با نام‌های «واکی»، «مرکز سلامت»، «نامیرا»، «نیوگرم»، «مارول اسپورت»، «پیلتن» و «نوروچلنج» به ارائه توانایی‌ها و محصولات خود به سرمایه‌گذاران و متولیان ورزش کشور پرداختند.

ارسال نظر