استخدام 100 هزار نفر توسط وزارت بهداشت در سال 1401

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پیگیری اخذ مجوز استخدام ۱۰۰ هزار نیروی جدید خبر داد.

استخدام 100 هزار نفر توسط وزارت بهداشت در سال 1401

دکتر بهروز رحیمی با اعلام این خبر در کرمانشاه گفت: یکی از اقدامات اساسی در حال انجام در وزارت بهداشت، تعیین تکلیف و ساماندهی نیروهای انسانی به دلیل اهمیت منابع انسانی در این وزارت است و پیگیری اخذ مجوز جذب صد هزار نفر نیرو در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد که رشته‌های بهداشتی و درمانی به‌خصوص رشته پرستاری، در اولویت این موضوع هستند.

وی ضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور درخصوص ثبات و امنیت شغلی کارکنان نظام سلامت، ابراز امیدواری کرد در سال ۱۴۰۱ نیروهایی که در دوران همه‌گیری ویروس منحوس کرونا بار زیادی را تحمل کرده و ایثارگرانه زحمات فراوانی را متقبل شده‌اند ازجمله نیروهای ۸۹ روزه، نیروهای شرکتی، نیروهای طرحی و سایرین تبدیل وضعیت شده و به امنیت شغلی برسند.

تبدیل وضعیت ایثارگری ۶۷ هزار نیرو

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت افزود: سال گذشته از محل تبدیل وضعیت ایثارگری در مجموعه وزارت بهداشت ۶۷ هزار نفر تبدیل وضعیت شدند و همچنین از محل مجوزهای استخدامی ستاد ملی کرونا ۳۴ هزار نفر به استخدام مجموعه وزارت بهداشت درآمدند.

دکتر رحیمی بیان کرد: کمبود نیروی انسانی به خاطر حجم عظیم اقدامات کرونایی کماکان به‌ شدت احساس می‌شود و همچنان به دنبال جذب نیرو هستیم.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه از لحاظ بهداشتی و درمانی یکی از قطب های بزرگ کشور است، گفت: به دلیل وضعیت خاص استان کرمانشاه و حجم عظیمی که از بار بهداشت و درمان کشور در این منطقه وجود دارد، پروژه‌های این استان از اولویت‌های وزارت بهداشت هستند.

پنج هزار پروژه نیمه تمام داریم

معاون توسعه مدیریت و منابع ضمن بازدید از مراکز درمانی و پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: در مجموعه وزارت بهداشت بیش از ۵ هزار پروژه بهداشتی و درمانی نیمه‌کاره وجود دارد که هدف اصلی ما اتمام این پروژه‌ها با اولویت پروژه‌های بهداشتی است.

وی در خصوص اهداف سفرش به کرمانشاه اظهار داشت: محور اصلی این سفر بازدید از پروژه‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان این استان بود که احداث مرکز جامع سرطان کرمانشاه یکی از اقدامات چشمگیر در حوزه درمان بیماران سرطانی است که پیشرفت ۷۵ درصدی داشته و امیدواریم به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

بر اساس گزارش سایت وبدا، معاون وزیر بهداشت با اشاره به تأمین اعتبار پروژه اورژانس بیمارستان طالقانی استان کرمانشاه در جریان بازدید از این بیمارستان ابراز امیدواری کرد: پروژه‌های بهداشتی و درمانی با اولویت مناطق مرزی و محروم مانند استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ با سرعت بیشتری به بهره‌برداری برسند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر