استخراج بیت کوین با انرژی هسته‌ای در آمریکا

مشارکت میان یک شرکت تولید انرژی و یک شرکت ارائه‌دهنده هاستینگ استخراج، پروژه استخراج بیت کوین با انرژی هسته‌ای را متولد کرده است. این پروژه قرار است در ماه دسامبر در ایالت اوهایو آمریکا راه‌اندازی شود.

استخراج بیت کوین با انرژی هسته‌ای در آمریکا

استخراج بیت کوین با انرژی هسته‌ای

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، تولیدکننده مبنی بر انرژی هسته‌ای و سوخت‌های فسیلی انرژی هاربور (Energy Harbour Corp)، روز دوشنبه (21 تیر 1400) اعلام کرد که با ارائه‌دهنده شرکت هاستینگ استخراج بیت کوین استاندار پاور (Standard Power) همکاری کرده است.

این پروژه استخراج بیت کوین از دسامبر سال 2021 آغاز به کار خواهد کرد. استاندارد پاور یک کارخانه تولید کاغذ متروکه در شهر کوشوکتون ایالت اوهایو را به یک مرکز استخراج تبدیل خواهد کرد که از انرژی نیروگاه‌های هسته‌ای انرژی هاربور استفاده می‌کند.

ماکسیم سرژین (Maxim Serezhin)، مدیر ارشد اجرایی استاندارد پاور، گفت: «ما با مشارکت با انرژی هاربور، به طور فعالانه قابلیت میزبانی خود را طوری ایجاد کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که 100 درصد از انرژی مرتبط با این مرکز کربن خنثی است.»

بیت کوین امسال پس رسیدن به اوج قیمت خود، انتقادات زیادی در مورد تأثیرات زیست‌محیطی‌اش دریافت کرده است. در ماه مارس، شرکت ایلان ماسک، تسلا، بیت کوین را به‌عنوان گزینه پرداخت پذیرفت و سپس دو ماه بعد به دلیل اعلام نگرانی‌های زیست‌محیطی، آن را رد کرد و دلیل آن را وابستگی به سوخت‌های فسیلی عنوان کرد. بااین‌حال، اعلام میزان استفاده دقیق بیت کوین از انرژی‌های تجدیدپذیر و سوخت‌های فسیلی، بسیار دشوارتر از آن است که به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: شورای استخراج بیت کوین: ۵۶ درصد استخراج‌ها به محیط زیست صدمه نمی‌زند

انرژی هسته‌ای در واقع فاقد کربن است. به‌جای سوزاندن ظرفیت بالای کربن موجود در گیاهان و حیوانات فسیل شده، نیروگاه‌های هسته‌ای با شکاف اتم‌های اورانیوم، ژنراتورهای توربین را بخار چرخانده و از آن‌ها انرژی تولید می‌کنند. وزارت انرژی ایالات متحده اظهار داشت که یک نیروگاه هسته‌ای به طور متوسط ​​یک گیگاوات انرژی تولید می‌کند و بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای آمریکا، Palo Verde در آریزونا، 3.99 گیگاوات تولید می‌کند.

و بااین‌حال، به نظر نمی‌رسد انرژی هسته‌ای به جز مشارکت انرژی هاربور و استاندارد پاور، گزینه‌ی محبوبی برای تلاش‌های زیست‌پایشی استخراج بیت کوین باشد. اوکراین از سال گذشته در حال تصمیم‌گیری برای استفاده از انرژی هسته‌ای اضافی برای استخراج بیت کوین بوده است اما به نظر نمی‌رسد که در این امر پیشرفتی کرده باشد.

یکی از دلایل احتمالی کمبود استخراج بیت کوین با انرژی هسته‌ای می‌تواند هزینه‌های اولیه بسیار زیاد آن باشد. به گزارش وال‌استریت ژورنال، ساخت واحدهای هسته‌ای وگل در وینزبورو ایالت جورجیا که اولین پروژه هسته‌ای ساخته شده در ایالات متحده در قرن 21 بود، بیش از 25 میلیارد دلار هزینه در بر داشته است.

ارسال نظر