آیا امکان استخراج بیت کوین با گوشی و کامپیوتر وجود دارد؟

رسانه کلیک - با شکوفایی بازار ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر و همه‌گیر شدن آن‌ها، روش‌های به‌دست‌آوردن بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال امروزه موضوعی است که شاید برای خیلی از مردم سؤال شده باشد. اصلی‌ترین روش به‌دست‌آوردن ارزهای دیجیتال استخراج آن‌ها است؛ اما طبیعی است که همه افراد به دستگاه‌های استخراج بسیار گران‌قیمت دسترسی نداشته و ممکن است بخواهند بدانند که آیا استخراج بیت کوین با گوشی و کامپیوتر وجود دارد یا خیر.

آیا امکان استخراج بیت کوین با گوشی و کامپیوتر وجود دارد؟

ساختار شبکه بلاک چین به‌طوری است که هنگامی‌که افراد بیشتری مشغول استخراج آن‌ها شوند برای حفظ نرخ تولید، سختی شبکه افزایش خواهد یافت. در سال‌های اخیر با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، تعداد افراد مشغول به استخراج آن‌ها افزایش چشمگیری داشته و رقابت سختی برای داشتن سخت‌افزار قوی‌تر در میان استخراج‌گران شکل‌گرفته است.

درگذشته امکان استخراج مقادیر زیادی از بیت کوین با کامپیوترهای شخصی معمولی یا حتی لپ‌تاپ‌ها وجود داشت؛ اما اکنون دیگر کارت‌های گرافیک بسیار قدرتمند که برای استخراج ارزهایی چون اتریوم به کار می‌روند، نیز نمی‌توانند با دستگاه‌های مخصوص استخراج بیت کوین رقابت کنند.

موضع شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه

حتی اگر این موضوع را که استخراج ارزهای دیجیتال به قدرت پردازشی بسیار زیادی نیاز دارد، نادیده بگیریم، گوگل و اپل کاربران خود را از استخراج ارزهای دیجیتال در دستگاه‌های اندروید و iOS منع و برنامه‌های مربوطه را از فروشگاه‌های خود حذف کرده‌اند.

استخراج ارزهای دیجیتال فشار بسیار زیادی روی پردازنده و دیگر قطعات تلفن وارد می‌کند و موجب تخلیه سریع باتری دستگاه می‌شود. دستورالعمل‌های اپ‌استور اپل صریحا اعلام کرده‌‌اند که «برنامه‌ها نباید به‌سرعت باتری را تخلیه و گرمای بیش از حد تولید کنند یا موجب فشار مضاعف و غیرضروری به منابع در دسترس دستگاه شوند.»

با اینکه گوگل در مورد دلایل حذف برنامه‌های استخراج ارزهای دیجیتال از فروشگاه گوگلی پلی صحبتی نکرده، می‌توان این‌طور فرض کرد که گوگل نیز برای جلوگیری از گرم‌شدن و آسیب رساندن به سخت‌افزار دستگاه، همین سیاست را در پیش گرفته باشد.

بنابراین استخراج بیت کوین با گوشی و کامپیوتر تقریبا غیرممکن است. ممکن است با برنامه‌هایی مواجه شوید که استخراج بیت کوین با گوشی و کامپیوتر را تبلیغ کنند. اما بهتر است توجه داشته باشید رایج‌ترین نوع بدافزار در این روزها برنامه‌های استخراج ارزهای دیجیتال هستند.

پیشنهاد ما این است که به‌هیچ‌عنوان به این برنامه‌ها اعتماد نکرده و آن‌ها را در دستگاه خود نصب نکنید.

ارسال نظر