هشدار استخراج رمزارز با پی سی گیمرها | نسخه کرک شده این بازی‌ها را دانلود نکنید!

رسانه کلیک – هکرها با آلوده کردن بازی‌های کرک شده اقدام به استخراج رمزارز با پی سی گیمرها کرده‌اند. روش جدیدی از سواستفاده با بدافزار که در میان هکرها رونق گرفته است.

هشدار استخراج رمزارز با پی سی گیمرها | نسخه کرک شده این بازی‌ها را دانلود نکنید!

مدتی است که بازار رمزارزها رونق پیدا کرده است و مردم جهان در حال سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال هستند. اما در کنار این اتفاق مهم، گاهی خبرهایی از سواستفاده هکرها از رمزارزها شنیده می‌شود که شرایط بازار را دگرگون می‌کند. اخیرا هکرها بدافزاری به اسم «Crackonosh» ساخته‌اند که برخی بازی‌های ویدیویی کرک شده را آلوده کرده است.

هکرها با آلوده کردن بازی‌های کرک شده، به استخراج رمزارز با پی سی گیمرها پرداخته‌اند. به طوریکه، بازیکنان با دانلود رایگان بازی از طریق سایت‌های تورنت، سیستم کامپیوترشان به این بدافزار آلوده شده است. این بدافزار با استفاده از سخت‌افزار کامپیوتر گیمر،‌ اقدام به استخراج رمزارز می‌کند.

بر اساس گزارشات منتشر شده، تاکنون نسخه کرک شده بازی‌های Grand Theft Auto V، NBA 2K 19، PES 2018، The Sims 4، Jurassic World Evolution و Far Cry 5 به این بدافزار آلوده شده‌اند. بدافزار کرَکونوش به صورت پنهانی همراه با کرک بازی در پی سی گیمر نصب می‌شود. داخل این بدافزار یک ماینر رمزارز است که با درگیر کردن سخت‌افزار کامپیوتر بازیکنان، شروع به ماینینگ ارز دیجیتال می‌کند.

بدافزار کرکونوش بعد از نصب در سیستم کامپیوتری گیمرها، اقدام به غیرفعال کردن آپدیت ویندوز می‌کند. گفتنی است، این بدافزار آنتی‌ویروس‌ها و نرم‌افزارهای امنیتی سیستم را از کامپیوتر حذف می‌کند. کرکونوش می‌تواند سرعت پی‌سی را کاهش دهد، قطعات کامپیوتر را فرسوده کند و مبلغ قبض برق کاربر را افزایش دهد. طبق گزارش کارشناسان، ابعاد این هک بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

تاکنون بیش از ۸۰۰ مورد از استخراج رمزارز با پی سی گیمرها گزارش شده است. گزارشات از کشورهایی چون فیلیپین، برزیل، هند، لهستان، آمریکا و انگلستان منتشر شده است. این گزارشات نشان می‌دهد این بدافزار به طرز حیرت‌آوری در بین گیمرها گسترش پیدا کرده است.

بنابر تخمین کارشناسان، هکرها تا الان موفق به استخراج حداقل ۲ میلیون دلار ارز دیجیتال شده‌اند. طبق بررسی‌های شرکت Avast، این استخراج از ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ تاکنون انجام شده است. آقای کریستوفر باد ، رییس آنتی‌ویروس Avast، درباره بدافزار کرکونوش گفت:

کرکونوش نشان داد که تلاش برای دریافت بازی‌ها به صورت رایگان، می‌تواند عواقب ناگواری را رقم بزند که حتی فکرش هم نمی‌کردید. ما الان می‌توانیم ببینیم که این کار (دانلود بازی‌های کرک شده) چقدر برای هکرها سودآور و مفید بوده است.

اگر از بازی‌های کرک شده استفاده می‌کنید، علایم بیان شده را در پی‌سی خود بررسی کنید. این بازی‌ها هم‌اکنون در سایت‌های تورنت برای دانلود در دسترس هستند. تا جای امکان، از دانلود بازی‌های کرک شده رایگان و کدهای تقلب برای بازی‌ها پرهیز کنید.

در دنیای بازی‌های ویدیویی اخباری مبنی بر جایگزینی رمزارز به جای پول منتشر شده بود. طبق اخبار منتشر شده، اطلاعاتی درباره بازی GTA VI و پاداش‌های داخل این بازی به بیرون درز کرده است.

ارسال نظر