استفاده آمازون از فضای مراکز تجاری به منظور انبارداری و پخش محصولات

رسانه کلیک - آمازون می‌خواهد از فضای مراکز تجاری و خرده‌فروشی‌های سابق برای انبارداری و پخش محصولات استفاده کند.

استفاده آمازون از فضای مراکز تجاری به منظور انبارداری و پخش محصولات

خبرهای به دست آمده از آمازون نشان می‌هد که این کمپانی با همکاری گروه سایمون پراپرتی، شرکت املاک آمریکایی قصد دارد برخی از مغازه‌ها در مراکز خرید این شرکت را به بخش انبارداری و پخش محصولات تبدیل کند و از این فضاها استفاده کند. این شرکت تصمیم خود را قبل از شیوع ویروس کرونا و ورشکستگی خرده‌فروشی‌هایی مانند لرد اند تیلور، جی‌سی پنی و نیمان مارکوس گرفته است. در حال حاضر ویروس کرونا خسارت‌های زیادی را برای خرده‌فروشان به وجود آورده است. به همین علت امسال حدود ۴۳ خرده‌فروشی اعلام ورشکستگی کردند. برخی از آن‌ها نیز مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

در گذشته این خرده‌فروشی‌های فیزیکی نقش مهمی در تجربه مشتریان از مراکز خرید داشتند. اما امروزه تجارت الکترونیک از خرده‌فروشی‌های سنتی پیشی گرفته است. سایمون که یکی از بزرگترین مالک مراکز خرید آمریکا محسوب می‌شود می‌خواهد مغازه‌های خالی مانند ۱۱ فروشگاه سیرز و ۶۳ فروشگاه جی‌سی‌پنی را پر کند. از آن‌جایی که خرده‌فروشی‌های سابق به محل سکونت بسیاری از ساکنان محلی نزدیک هستند، آمازون با تبدیل آن‌ها به انبارداری می‌تواند محصولات را در زمان کمتری به دست مشتریان برساند.

در حال حاضر مشخص نیست که آمازون قصد دارد از چه تعداد مغازه و در چه محل‌هایی برای انبارداری و مراکز پخش خود استفاده کند. علاوه بر آن مشخص نیست که مغازه‌های کوچکتر برای اشتراک‌گذاری فضای مراکز خرید با آمازون چه واکنشی خواهند داشت.

در حال حاضر شیوع ویروس کرونا و قرنطینه افراد در خانه‌ها آسیب‌های زیادی به مراکز خرده‌فروشی که محصولات خود را به صورت فیزیکی به مشتریان می‌فروختند زده است. با این وجود آمازون در سه ماهه دوم سال جاری اعلام کرده است که درآمدش ۲ برابر بیشتر از سال گذشته شده و به ۵/۲ میلیارد دلار رسیده است.

ارسال نظر