استفاده از قابلیت تصویر در تصویر گوشی‌های آیفون

رسانه کلیک - در آیپد قابلیت جالبی برای تماشای هم‌زمان فیلم و استفاده از سایر اپلیکیشن‌ها وجود دارد که به قابلیت تصویر در تصویر شناخته میشود. اما تا قبل از ارائه سیستم عامل iOS 14 گوشی‌های آیفون فاقد چنین قابلیتی بودند. از سیستم‌عامل iOS 14 در گوشی‌های آیفون نیز این قابلیت فعال شده است و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

استفاده از قابلیت تصویر در تصویر گوشی‌های آیفون

قابلیت تصویردرتصویر که از سیستم‌عامل iOS 14 در اختیار کاربران گوشی‌های آیفون قرار گرفته است امکان ایجاد تصویر در تصویر برای اپلیکیشن‌های یوتیوب و تمام اپلیکیشن‌های چند رسانه‌ای را فراهم می‌کند.

استفاده از قابلیت تصویر در تصویر در اپلیکیشن‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند

در حال حاضر اپلیکیشن‌هایی مثل Netflix و Amazon Prime ازاین قابلیت در گوشی‌های آیفون پشتیبانی می‌کنند. اما در حال حاضر امکان استفاده از این قابلیت در اپلیکیشن یوتیوب برای کاربران وجود ندارد.

برای استفاده از این قابلیت ابتدا اپلیکیشن مورد نظر خود مثل Netflix را باز کنید و فیلم یا شبکه تلویزیونی مورد نظر خود را در آن باز کنید. هم‌زمان با پخش فیلم مورد نظر صفحه را از انتها به سمت بالا بکشید. اگر کوشی شما مجهز به دکمه Home است به جای کشیدن صفحه به سمت بالا، از دکمه Home استفاده کنید.

با این کار صفحه Home برای شما نمایش داده می‌شود. در گوشه صفحه Home یک پنجره کوچک قرار دارد که در آن فیلمی که در حال تماشا بودید نشان داده می‌شود.

می‌توانید اندازه پنجره را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کنید یا آن را در هر جایی از صفحه قرار دهید. اگر این پنجره را به لبه‌های راست و چپ گوشی بکشید، تصویر ناپدید می‌شود اما صدای آن پخش می‌شود.

برای خارج شدن از حالت تصویر در تصویر روی آیکون بازگشت که به شکل یک فلش است کلیک کنید.

قابلیت تصویر در تصویر

اگر روی پنجره‌ای که فیلم در آن نمایش داده می‌شود دو بار کلیک کنید، گزینه‌های مختلفی برای شما نمایش داده می‌شود. در این حالت شما می‌توانید پخش فیلم را متوقف و یا شروع کنید.

برای بازگشت به حالت تمام صفحه روی دکمه Picture-in-Picture که در گوشه سمت راست بالای پنجره قرار دارد کلیک کنید. اگر می‌‌خواهید نمایش فیلم را کاملاً متوقف کنید روی دکمه Close که در گوشه سمت چپ بالا قرار دارد کلیک کنید.

قابلیت تصویر در تصویر

در گوشی‌های آیفون Face Time نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید در حین برقراری تماس تصویری وارد صفحه Home گوشی شوید. برای این کار از روشی که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید.

استفاده از قابلیت تصویر در تصویر آیفون برای یوتیوب (و وب‌سایت‌های دیگر)

در حالی که اپلیکیشن یوتیوب در سیستم‌عامل اندروید و همچنین نسخه پولی اپلیکیشن یوتیوب از قابلیت تصویر در تصویر پشتیبانی می‌کنند اما امکان استفاده از این قابلیت برای این اپلیکیشن در گوشی‌های آیفون و آیپد وجود ندارد.

برای استفاده از این قابلیت در نمایش ویدیوهای موجود در یوتیوب باید وب‌سایت یوتیوب را در مرورگر Safari باز کنید. اگر سایر شبکه‌های اجتماعی را نیز با مرورگر Safari باز کنید می‌توانید از قابلیت تصویردرتصویر در آن‌ها استفاده کنید.

برای این کار ابتدا وب‌سایت یوتیوب را در مرورگر Safari باز کنید. سپس روی دکمه Fullscreen که روی ویدیو نمایش داده می‌شود کلیک کنید.

picture-in-picture

در این حالت شما مشاهده خواهید کرد که پخش کننده مدیا از یوتیوب به اپل تغییر خواهد کرد. حالا نوبت کلیک کردن روی گزینه Picture-in-picture است. به همین راحتی شما می‌توانید این قبایلت را برای پخش ویدیوها در یوتیوب نیز فعال کنید. به جای کلیک کردن روی دکمه Picture-in-picture اگر گوشی شما دارای دکمه Home است روی دکمه Home کلیک کنید.

picture-in-picture

به محض وارد شدن به حالت تصویر در تصویر سایر گزینه‌ها مثل متوقف کردن ویدیو و یا بستن حالت در تصویر در تصویر نیز برای شما فعال می‌شود.

با قابلیت تصویر در تصویر یا همان Picture-in-Picture شما می‌توانید در حین تماشای فیلم، از سایر اپلیکیشن‌های روی گوشی مثل اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نیز استفاده کنید.

ارسال نظر