امکان استفاده از یک حساب کاربری واتس اپ روی چند دستگاه فراهم شد

جدیدترین نسخه عمومی بتا واتس‌اپ به کاربران این اجازه را می‌دهد در صورت تمایل حساب خود را بطور همزمان روی چند دستگاه مدیریت کنند. 

امکان استفاده از یک حساب کاربری واتس اپ روی چند دستگاه فراهم شد

اگر از هر کاربر شبکه اجتماعی محبوب واتس‌اپ بپرسید بزرگ‌ترین ایراد این برنامه چیست، بدون استثنا همه کاربران عدم دسترسی همزمان به حساب خود را از طریق چند دستگاه مطرح می‌کنند.

تا الان همه ما برای ورود به حساب کاربری خود در واتس‌اپ با محدودیت‌هایی مواجه بودیم و تمام فعالیت‌های ما تحت الشعاع یک گوشی هوشمند قرار گرفته بود.

حال با انتشار نسخه جدید بتا واتس‌اپ مشکلات پیرامون این مسئله برطرف شده است. ویژگی جدید به کاربران این امکان را می‌دهد تا جدا از گوشی خود، با ۴ دستگاه دیگر نیز بتوانند از واتس‌اپ بطور همزمان استفاده کنند.

این ویژگی حتی در صورت خاموش بودن گوشی شما نیز قابل استفاده بوده و دلیل آن وجود یک کلید جداگانه مخصوص برای تمام دستگاه‌های متصل شده به یک حساب است.

برای مثال از طریق امکان جدید واتس‌اپ شما می‌توانید هنگام برقراری تماس تصویری بطور همزمان پیام‌های خود را نیز با استفاده دستگاهی دیگر بررسی کرده و به چت کردن بپردازید.

اما یکی از سوالاتی که در این میان مطرح می‌شود این است که واتس‌اپ چطور توانسته است مشکلات امنیتی استفاده از یک حساب روی چند دستگاه را برطرف کند؟

در واقع یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام و سیگنال استفاده از فناوری end-to-end encryption است. حال واتس‌اپ توانسته است با استفاده از قرار دادن کلید امنیتی برای هر دستگاه، راه‌حلی جدید برای حل مشکلات امنیتی ارائه کند.

در واقع هر دستگاه متصل به حساب کاربری در این پیام‌رسان برای خود یک کلید امنیتی مخصوص به خود داشته تا امکان بروز ایرادات امنیتی تقریبا به صفر برسد.

به یاد داشته باشید شما برای فقط از طریق ۴ دستگاه می‌توانید حساب خود را مدیریت کنید. و این مسئله خبری خوش برای کاربرانی است که از چند دستگاه برای ورود به حساب شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

ارسال نظر