اضافه شدن قراردادهای هوشمند به کاردانو با شبکه آزمایشی آلونزو

رسانه کلیک - شرکت IOHK، توسعه‌دهنده کاردانو (Cardano)، گسترش زیرساخت‌های موردنیاز برای اضافه شدن قراردادهای هوشمند به شبکه بلاک چین کاردانو را آغاز کرده است.

اضافه شدن قراردادهای هوشمند به کاردانو با شبکه آزمایشی آلونزو

به‌روزرسانی شبکه آزمایش آلونزو (Alonzo) که به افتخار ریاضی‌دان و دانشمند علوم کامپیوتر Alonzo Church نام‌گذاری شده است، امروز معرفی شد. این بروزرسانی نخستین بخش از مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها است که قابلیت قراردادهای هوشمند را تا آخر ماه اوت به کاردانو اضافه خواهد کرد.

قراردادهای هوشمند یکی از ویژگی‌های اصلی برای تکامل کاردانو هستند. اضافه شدن قراردادهای هوشمند به کاردانو برای اولین‌بار این بستر را قادر خواهد ساخت تا از برنامه‌های دیفای (DeFi) میزبانی کنند و با دیگر محیط‌های دیفای رقابت کند.

اتریوم با اختلاف، رهبر فعلی در این فضا است؛ اما هزینه‌های بالا و زمان تراکنش‌های کند، رشد این شبکه را مختل کرده‌اند. اتریوم نیز در حال حاضر در روند یک ارتقا اصلی قرار دارد؛ اما مشکلات کنونی آن به کاردانو و دیگر پروژه‌های رقیب از جمله زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain)، سولانا (Solana) و پولکادات (Polkadot) فرصتی برای پیشرفت داده است.

کاردانو از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۱۵، به تحقیق و بررسی دقیق دانشگاهی خود شناخته شده است. بسیاری از دوره‌های این بستر که به افتخار شاعران مشهور بین‌المللی از جمله بایرن، شلی، گوگن، باشو و ول‌تر نام‌گذاری شده‌اند، در چند مرحله فرعی و چند شبکه آزمایشی مختلف پیاده‌سازی شده‌اند.

در اوایل سال جاری، کاردانو مرحله شلی خود را تکمیل کرد که آن را از یک بلاک چین متحد به یک بلاک چین غیرمتمرکز تبدیل کرد.

اضافه شدن قراردادهای هوشمند به کاردانو یکی از اهداف اصلی شبکه آزمایش آلونزو است. آلونزو مرحله نهایی در دوره گوگن این شبکه است و توزیع آن سه مرحله دارد. مراحل آن آبی، سفید و بنفش هستند که در نهایت منجر به یک هارد فورک در ماه اوت خواهند شد. در هر مرحله، توسعه‌دهندگان قصد دارند کاربران بیشتری را معرفی کرده و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه کنند.

راهبرد تدریجی کاردانو ممکن است توسط بعضی از فعالان کند در نظر گرفته شود، اما به نظر نمی‌رسد که این راهبرد تدریجی به کاردانو آسیبی زده باشد. این توکن در حال حاضر از نظر ارزش بازار در رتبه پنجم قرار دارد و یکی از سریع‌ترین رشدها را در سال جاری شاهد بوده است.

ارسال نظر