اطلاعات سخت‌افزاری مک بوک مبتنی بر پردازنده آرم لو رفت

رسانه کلیک - اطلاعات سخت‌افزاری مک بوک مبتنی بر آرم لو رفت. گفته می‌شود این محصول از نمایشگری ۱۲ اینچی از نوع رتینا، ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ رم، ۲۰ ساعت عمر باتری بهره‌مند است و قیمتی معادل ۸۴۹ دلار دارد.

اطلاعات سخت‌افزاری مک بوک مبتنی بر پردازنده آرم لو رفت

شایعات جدید درباره مک بوک با پردازنده مبتنی بر آرم به اشتراک گذاشته شده است. طبق این شایعات مک بوک جدید نمایشگری ۱۲ اینچی خواهد داشت و قیمت مدل پایه‌ی آن ۷۹۹ دلار خواهد بود. این قیمت بین محصولات اپل منطقی به نظر می‌رسد.

مدتی قبل در توییتر فهرستی از ویژگی‌های سخت‌افزاری موردانتظار در مک‌بوک مبتنی‌بر پردازنده‌ی آرم را منتشر شد. این ویژگی‌ها، استفاده‌ی مجدد از صفحه‌کلید پروانه‌ای را نیز شامل می‌شد. اطلاعات فاش‌شده نشان‌دهنده اندکی تغییر در اطلاعات منتشرشده‌ی پیشین است؛ زیرا گفته می‌شود مک‌بوک جدید مبتنی‌بر پردازنده‌ی آرم که نمایشگری ۱۲ اینچی از نوع رتینا (Retina) دارد، تنها یک درگاه USB خواهد داشت.

همچنین، حساب کاربری یادشده پیش‌تر ادعا کرده بود که این مک‌بوک ۱۲ اینچی درکنار تراشه‌ی A14X بایونیک، عمر باتری حیرت‌آور ۲۰ ساعته خواهد داشت. بااین‌حال در مطلب جدید، اشاره‌ای به نوع تراشه‌ی استفاده‌شده در این محصول نشده، ولی مشخصات باتری دوباره به‌اشتراک گذاشته شده است. علاوه‌براین، Komiya ادعا می‌کند که مک‌بوک جدید ۱۲ اینچی با حافظه‌ی رم ۸ یا ۱۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود مدل پایه‌ی این دستگاه ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داشته باشد. البته به‌احتمال زیاد، کاربران ازطریق وب‌سایت اپل امکان ارتقا فضای ذخیره‌سازی تا یک ترابایت را خواهند داشت.

استفاده از صفحه‌کلید پروانه‌ای در این محصول باعث می‌شود کاربران از خرید این محصول منصرف شوند. براساس اطلاعات منتشرشده، مک‌بوک جدید ۱۲ اینچی با نسل چهارم صفحه‌کلید پروانه‌ای اپل عرضه می‌شود. بی‌دلیل نیست که اپل در مک‌بوک پرو جدید ۱۶ اینچی، استفاده از صفحه‌کلید پروانه‌ای را کنار گذاشته و از مکانیزم سوئیچ قیچی استفاده می‌کند. بنابراین درصورتی‌که کوپرتینونشین‌ها راه‌حلی برای مشکلات سخت‌افزاری نیافته باشند، استفاده‌ی مجدد از صفحه‌کلید پروانه‌ای ایده‌ی بدی است.

به نظر می‌رسد مک‌بوک مبتنی‌بر پردازنده‌ی آرم، بسیار سبک و به‌راحتی قابل‌حمل باشد؛ جزئیات منتشرشده در این بخش حاکی از وزن تقریبا ۹۰۰ گرمی محصول مذکور است. درنهایت، پیش‌بینی می‌شود که قیمت مدل پایه‌ی مک‌بوک جدید ۸۴۹ دلار خواهد بود. همچنین، دانش‌آموزان به دلیل برنامه‌ی اپل برای عرضه‌ی محصولات با قیمتی پایین‌تر برای مراکز تحصیلی، امکان خرید این محصول را با قیمت ۷۹۹ دلار خواهند داشت.

ارسال نظر