اعضای کمیسیون ویژه طرح صیانت مشخص شدند | احتمال شروع بررسی طرح از هفته آینده

نصرالله پژمان‌فر از مشخص شدن اعضای کمیسیون طرح صیانت متشکل از نمایندگان منتخب 5 کمیسیون مجلس برای آغاز بررسی طرح صیانت فضای مجازی خبر داد.

اعضای کمیسیون ویژه طرح صیانت مشخص شدند | احتمال شروع بررسی طرح از هفته آینده

نصرالله پژمان‌فر، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه مطابق دستور هیئت‌رئیسه مجلس مقرر شد که ۹ کمیسیون، اعضای منتخب خود را برای حضور در کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی معرفی کنند، گفت: «انتخاب این نفرات در ۵ کمیسیون انجام شده است و به نظر می‌رسد سایر کمیسیون‌ها نیز تا پایان این هفته نفرات انتخابی را اعلام کنند.»

بیشتر بخوانید: اصل ۸۵ قانون اساسی چیست؟ | چرا نمایندگان به بررسی طرح صیانت طبق این اصل رأی دادند؟

وی ادامه داد: «در کمیسیون اصل ۹۰ اینجانب با انتخاب اعضا به عنوان عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی معرفی شدم. ۴ کمیسیون فرهنگی، آموزش، صنایع و اقتصادی نیز اعضای منتخب خود را برای این کمیسیون مشترک معرفی کردند.»

پژمانفر افزود: «بر این اساس رضا تقی‌پور، لطف‌الله سیاهکلی، علی جدی و مصطفی طاهری از کمیسیون صنایع و معادن به عنوان اعضای کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی انتخاب شدند. از کمیسیون اقتصادی نیز احمد امیرآبادی فراهانی و محمد باقری بنابی در کمیسیون مشترک حاضر خواهند بود. کمیسیون فرهنگی نیز نام غلامرضا منتظری، بیژن نوباوه وطن، حسین میرزایی و سیدعلی یزدی‌خواه را برای حضور در کمیسیون مشترک داده است و از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز احمدحسین فلاحی و مهرداد ویس کرمی در کمیسیون مشترک حضور خواهند داشت.»

همچنین بخوانید: نمایندگان موافق و مخالف طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی چه گفتند؟

او تأکید کرد: «با مشخص شدن سایر نفرات ۴ کمیسیون باقی‌مانده از اعضای کمیسیون طرح صیانت، امیدواریم بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی از هفته آینده آغاز شود. در نخستین جلسه این کمیسیون رئیس، نایب‌رئیس و سخنگوی این کمیسیون هم مشخص خواهند شد.»

گفتنی است پس از اعلام این خبر از سوی پژمان‌فر، اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هم الیاس نادران و مهرداد گودرزوند چگینی را برای عضویت در کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی انتخاب کردند.

بر این اساس تاکنون ۶ کمیسیون از ۹ کمیسیون مدنظر، اعضای خود را برای عضویت در کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی به هیئت‌رئیسه مجلس اعلام کرده اند.

کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی قرار است با عضویت حدود ۲۳ نفر در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی تشکیل و به بررسی جزئیات این طرح برای تصویب نهایی بپردازد.

ارسال نظر