اعلام موافقت دولت با طرح صیانت به گفته نایب‌رئیس این کمیسیون

نایب رئیس اول کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، از اعلام موافقت نهادهای دولتی با پیش‌نویس جدید طرح صیانت در جلسات داخلی کمیسیون خبر داد.

اعلام موافقت دولت با طرح صیانت به گفته نایب‌رئیس این کمیسیون

به گزارش کلیک به نقل از عصر ایران، سیدعلی یزدی‌خواه نماینده تهران و نایب رئیس اول کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، با اشاره به نامه نمایندگان برای بازگشت طرح به صحن مجلس، گفت: «تعداد اسامی این نامه دقیق نیست. بسیاری از اسامی تکراری است ولی باز هم با ۱۵ امضا طرح می‌تواند به صحن برگردد.»

وی افزود: «آیین‌نامه داخلی می‌گوید طرحی که در مجلس مصوب نمی‌شود، تا شش ماه دیگر نمی‌توان آن طرح را ارائه کرد؛ اما در مورد طرحی که در کمیسیون مشترک بررسی می‌شود، آیین نامه سکوت کرده؛ یعنی ابهام دارد که نمایندگان یک‌بار می‌توانند درخواست برگشت به صحن بدهند یا چندبار می‌توانند تقاضا دهند؟ الان حداقل بار دوم است که نمایندگان در خواست برگشت طرح صیانت را از کمیسیون مشترک به صحن دادند و اینکه طرح به صحن بیاید، بستگی به نظر هیات رئیسه دارد.»

نایب‌رئیس اول کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت خاطرنشان کرد: «مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و سایر نهادهای دولتی، با پیش‌نویس جدید طرح موافق هستند و این مسئله را در جلسات داخلی کمیسیون اظهار و موافقت خود با طرح را اعلام کردند.»

سیدعلی یزدی‌خواه

وی ادامه داد: «طرح از ۳۷ ماده به ۲۱ ماده تقلیل پیدا کرد و بسیاری از مواد آن حذف شد. موادی که تعارضی داشت حذف شد و البته هنوز هم قابل اصلاح است؛ چراکه هنوز نه کلیات و نه جزییات آن مصوب نشده است. اگر هم کلیات تصویب شود، به معنای این نیست که جزییات و مواد را پذیرفته‌اند.»

بیشتر بخوانید: کلیات طرح صیانت به تصویب رسید ؟

وی با اشاره به نگرانی‌ها در مورد این طرح گفت: «نگرانی‌ها در مورد این طرح را رد نمی‌کنیم. این نگرانی ها در دو جهت است؛ عده‌ای نگران آسیب‌های فضای مجازی هستند و عده‌ای هم می‌گویند کسب ‌وکار ما در این فضاست و باید نگرانی‌های این دو دسته را باهم ببینیم. آن‌هایی که نگران کسب‌وکارشان هستند باید بدانند که هیچ‌گونه فیلترینگ در کار نیست و نگران کسب‌وکار خود نباشند.»

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: «اشتباهی که در مورد این طرح انجام شد، این بود که طرح با پیوست رسانه‌ای‌اش اعلام نشد.»

یزدی خواه افزود: «اگر این طرح به صحن علنی مجلس بیاید و بلافاصله رسیدگی شود، خوب است و از آمدن طرح به صحن استقبال می‌کنیم. چرا فقط ما آماج تیر منتقدین قرار بگیریم؟ اتفاقا از آمدن طرح به صحن به شرط رسیدگی فوری موافق هستیم. اما اگر قرار است در نوبت بررسی قرار گیرد، ممکن است دو مجلس دیگر هم بگذرد و این طرح بررسی نشود.»

به گفته جلال رشیدی کوچی نماینده مخالف طرح صیانت، درخواست ۱۸۵ نماینده مجلس برای بازگرداندن طرح به صحن روز ۱۵ فروردین به هیات رییسه مجلس تقدیم شده و منتظر اعلام وصول و رای گیری است. ( طرح صیانت به صحن علنی مجلس برمی‌گردد؟ | درخواست تحویل هیات رییسه شد )

ارسال نظر