سامسونگ برای دریافت سفارش ساخت پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ چیپ های ۵ نانومتری را بیشتر تولید می‌کند

رسانه کلیک - سامسونگ با مشکلات زیادی در زمینه تولید چیپ های ۵ نانومتری EUV روبه‌رو است و برای مقابله با این مشکل و دریافت سفارش ساخت پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ و مودم X60 5G ظرفیت تولید خود را بیشتر می‌کند.

سامسونگ برای دریافت سفارش ساخت پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ چیپ های ۵ نانومتری را بیشتر تولید می‌کند

برخی شایعات در گذشته نشان می‌دادند که سامسونگ به دلیل مشکلاتی که در تولید چیپ های ۵ نانومتری دارد، قصد ساخت تراشه‌های کوالکام را ندارد و این وظیفه به صورت کامل توسط کمپانی تایوانی TSMC انجام می‌شود. در حال حاضر به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد توجه سازنده تراشه‌های اسنپدراگون را جلب کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد این شرکت پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۷۵ و اگزینوس ۱۰۰۰ را به همراه مودم 5G اسنپدراگون X60 و لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید می‌کند.

در حال حاضر اطلاعات دقیقی درباره میزان تولید تراشه‌های مورد نیاز کوالکام توسط سامسونگ منتشر نشده است اما به نظر می‌رسدTSMC با برتری و قدرت فنی زیادی که دارد بخش عمده‌ای از پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ و مودم اسنپدراگون X60 5G را تولید کند. این شرکت در گذشته پردازنده‌های موردنیاز اپل، هواوی و کوالکام را نیز تولید کرده بود.

در صورت اثبات اطلاعات به دست آمده کوالکام به توسعه نسخه قدرتمندتر پردازنده پرچمدار آینده خود به نام اسنپدراگون 875G می‌پردازد. سامسونگ نیز با لیتوگرافی ۵ نانومتری آن را تولید می‌کند. در صورتی که گزارش‌های قبلی خبر از تولید اسنپدراگون 875G توسط سامسونگ داده بودند اما به ساخت اسنپدراگون ۸۷۵ به‌وسیله این شرکت کره‌ای اشاره‌ای نکرده بود.

گفته می‌شود سامسونگ توسعه فناوری ۴ نانومتری را پس از تولید لین تراشه‌ها متوقف کند و به سراغ لیتوگرافی ۳ نانومتری برود. این موضوع تصمیم جدی سامسونگ را برای برتری در بازار نیمه‌هادی نشان می‌دهد. با این وجود TSMC به تازگی از تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری از نیمه دوم ۲۰۲۲ خبر داده است.

ارسال نظر