افزایش حملات سایبری به بیمارستان ها در پی شیوع ویروس کووید 19

رسانه کلیک - طبق گزارش جدید شرکت Cloudflare، با شیوع ویروس کرونا تعداد حملات سایبری به بیمارستان ها افزایش یافته است و تعداد زیادی از آن‌ها در آمریکا، آلمان، کانادا و انگلیس بودند.

افزایش حملات سایبری به بیمارستان ها در پی شیوع ویروس کووید 19

شرکت Cloudflare که یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده سرویس وب در دنیا است، گزارشی منتشر کرده و ادعا می‌کند که در دوران شیوع ویروس کووید 19، تعداد حملات سایبری به بیمارستان ها افزایش یافته است و این مراکز را دچار مشکل کرده است.

طبق اطلاعاتی که این شرکت منتشر کرده، تعداد درخواست های دسترسی جعلی برای تمام مراکز خدمات درمانی در سراسر دنیا ۲ برابر شده است و هدف آن‌ها از دسترس خارج کردن وب سایت این مراکز است.

این حملات سایبری DDoS نام دارند و به گفته محققان، بیمارستان هایی که به دلیل درمان بیماران کووید ۱۹ حجم کاری زیادی داشتند، شاهد افزایش قابل توجه چنین حملاتی بودند و هدف این حمله‌ها اخاذی است.

در گزارش این شرکت ذکر شده است که تعداد و وسعت این حملات سایبری از ماه ژانویه افزایش پیدا کرده است و در ماه می به نقطه اوج خود رسیده است.

همچنین بزرگترین حمله سایبری DDoS به مشتریان این شرکت در ماه ژوئن اتفاق افتاده است. در این حمله سایبری از ۳۰۰ هزار IP آدرس مختلف در هر ثانیه بیش از ۷۵۰ میلیون درخواست غیر مجاز دسترسی به وب سایت یکی از مشتریان این شرکت ارسال می‌شد و کل حمله به مدت ۴ روز ادامه داشت.

شرکت کلاد‌فلر نام بیمارستان های هدف حمله‌های سایبری را فاش نکرده است؛ اما بیشتر آن‌ها در آمریکا، آلمان، کانادا و انگلیس بودند.

ارسال نظر