تعداد خدمات دولت الکترونیک به 4997 مورد رسید | میزبانی تمام داده‌های دولتی درون کشور

وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در آخرین روزهای وزارتش به تشریح تازه‌ترین آمار پیشرفت‌های الکترونیکی دولت و گام‌های اول تا سوم پروژه دولت الکترونیک پرداخت.

تعداد خدمات دولت الکترونیک به 4997 مورد رسید | میزبانی تمام داده‌های دولتی درون کشور

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب یک رشته توییت که شب گذشته در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرد، به تشریح تازه‌ترین آمار پیشرفت‌های الکترونیکی دولت و گام‌های اول تا سوم پروژه دولت الکترونیک پرداخت.

گام اول، رشد خدمات الکترونیکی

او در خصوص اولین گام پروژه الکترونیکی اینطور نوشت: «مجموع خدمات دولت به مردم ۵۹۶۸ خدمت است. این خدمات در گام اول دولت الکترونیکی باید الکترونیکی می‌شدند. اولین ارزیابی در انتهای سال ۹۵ انجام شد که نشان می‌داد تنها ۱۱۰ خدمت دولت به صورت الکترونیکی بود. اکنون در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۹۹۷ خدمت الکترونیکی شده‌اند که این رشدی 84 درصدی را نشان می‌دهد.»

به گفته وزیر ارتباطات، جزئیات بیشتر این خدمات در آدرس iran.gov.ir/all-services قابل دسترسی است.

افزایش خدمات دولت الکترونیک

گام دوم، تبادل اطلاعات

آذری جهرمی با اشاره به پیشرفت‌های الکترونیکی دولت دوازدهم و رسیدن به گام دوم این طرح ادامه داد: «در گام دوم دولت الکترونیکی، می‌بایست تبادل اطلاعات بین دستگاه‌ها میسر می‌شد. در سال 92 تعداد تبادل اطلاعات بین دستگاهی صفر بود. این عدد در پایان سال ۹۶ به ۹۷ میلیون رسید و هم‌اینک تا ابتدای مرداد ۱۴۰۰ از عدد ۲/۸ میلیارد عبور کرده است.»

گام سوم، ارائه خدمات یکپارچه

وزیر ارتباطات در ادامه توییت‌های خود اطلاعاتی هم در خصوص گام سوم پروژه دولت الکترونیک داد.

به گفته آذری جهرمی ارائه خدمات یکپارچه گام سوم دولت الکترونیک بود که با تعریف 23 پروژه مهم پیگیری شد. سلامت الکترونیکی، سامانه جامع تجارت، مالیات الکترونیکی و سامانه ستاد از جمله مهمترین این پروژه‌ها بوده‌اند.

جزئیات مجموع پیشرفت 69 درصدی این پروژه‌ها هم در لینک زیر قابل دسترسی است: emonitor.ito.gov.ir

میزبانی از تمام داده‌های دولتی درون کشور

میزبانی از تمام داده‌های دولتی در درون کشور دیگر اتفاق مهمی بود که باید زودتر از این‌ها رقم می‌خورد.

آذری جهرمی در این خصوص تأکید کرد: «در سال ۹۲ بنا به اعلام دبیر وقت شورای عالی فضای مجازی، داده‌های حدود ۴۰ درصد از دستگاه‌های دولتی، برای ارائه‌ی خدمات الکترونیکی در خارج از کشور میزبانی می‌شد؛ اما هم‌اکنون با گسترش چشمگیر دولت الکترونیکی، تمام داده‌های دولتی درون کشور میزبانی می‌شوند.»

ارسال نظر