افزایش ساعت کار مترو تهران در دهه محرم

طبق گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، در دهه اول محرم ساعت کاری تمامی خطوط هفت گانه مترو پایتخت افزایش می‌یابد. 

افزایش ساعت کار مترو تهران در دهه محرم

علی عبدالله پور امروز پنجشنبه گفت: به منظور رفت و آمد عزاداران حسینی سرویس دهی ناوگان مترو تهران، نیم ساعت در ساعات شامگاهی افزایش یافت.

وی افزود: بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا ساعت پایانی ناوگان مترو تهران و حومه تا ساعت ۲۲ تعیین شده بود که با توجه به ایام ماه محرم و برگزاری آیین‌های مختلف در سطح شهر تصمیم گرفته شد این ساعت به ۲۲ و ۳۰ دقیقه افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: هیچ تغییری در سرفاصله حرکت قطارها ایجاد نشده و ناوگان مترو تهران در کلیه خطوط تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در خدمت شهروندان است.

خط ۶ مترو ۳۲ کیلومتر طول و حدود ۴۰ ایستگاه دارد. این خط از حرم شاه عبدالعظیم آغاز و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین با خط دو، در ایستگاه شهدای هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به شمال غربی تهران منتهی می شود.

خط هفت مترو تهران نیز به‌طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

همچنین ناوگان مترو تهران در هفت خط و ۱۴۱ ایستگاه فعال است که در حال حاضر خط یک مترو دارای ۲۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی است.

خط ۲ دارای ۲۲ ایستگاه، خط سه دارای ۲۵ ایستگاه، خط چهار دارای ۱۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی، خط پنج دارای ۱۱ ایستگاه به اضافه ۲ ایستگاه انشعابی خط ۶ هفت نیز هر کدام حدود ۱۵ ایستگاه فعال دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر