قیمت اتریوم برای اولین‌بار در 84 روز به 3 هزار دلار رسید!

یک شاخص فعالیت بلاک چین که برای پیش‌بینی دقیق اوج‌ها و آغاز روند نزولی اتر مشهور است، در میان افزایش مداوم قیمت بازگشته است.

قیمت اتریوم برای اولین‌بار در 84 روز به 3 هزار دلار رسید!

اتریوم به 3 هزار دلار رسید!

ارز دیجیتال بومی شبکه اتریوم، اتر روز گذشته برای اولین‌بار در 84 روز از سطح قیمت 3000 دلاری عبور کرد. بااین‌وجود، حرکت صعودی باورنکردنی این ارز دیجیتال، احتمال رویارویی با یک واکنش منفی و نزولی را نیز افزایش داد.

یک شاخص بلاک چین که درصد کل آدرس‌های اتریوم که در حال حاضر در سود هستند را دنبال می‌کند، چشم‌انداز مذکور را پیش‌بینی کرد. این شاخص که توسط گلس نود (Glassnode) گزارش شده است، در میان افزایش قیمت اتریوم، درصد آدرس‌های در سود را 96.4 اعلام کرد.

آدرس‌های اتریوم نمودار درصد آدرس‌های اتریوم که در سود هستند

در نگاهی اجمالی، هر زمان که این شاخص گلس نود از آستانه 90 عبور کرده، کسب سود و فروش عمده بین سرمایه‌گذاران اتر پیش‌آمده است.

لکس مسکوفسکی، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در Moskovski Capital درمورد این شاخص اظهار داشت: «به منطقه قرمز بازگشتیم که از لحاظ تاریخی با اوج‌های محلی مرتبط است.» وی افزود که قیمت ممکن است برای مدتی در بالاترین سطح فعلی خود؛ یعنی بالای 3000 دلار، باقی بماند.

فشار عرضه با احساسات نگه‌داری مطابقت دارد

مسکوفسکی به چشم‌انداز نگه‌داری طولانی‌مدت اتریوم توسط معامله‌گران اشاره کرد که عمدتا به دلیل فضای مثبت پس از ارتقاء نرم‌افزاری لندن که در اتریوم تورم‌زدایی می‌کند به وجود آمده است.

خوش‌بینی در مورد هارد فورک لندن ناشی از کمبود روزافزونی است که این دارایی دیجیتالی را به‌ویژه در برابر تقاضای پررونق، در درازمدت ارزشمندتر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: نگاهی به تأثیرات ارتقای لندن؛ اتریوم طی ۲ روز ۳۶ درصد از سکه‌های صادر شده را سوزاند!

ارتقاء لندن تقریبا 13،000 توکن جدید اتر را که برای پرداخت هزینه گس (Gas) استخراجگران صادر شده است را به 3 قسمت تقسیم می‌کند. یکی از آن‌ها هزینه پایه‌ای است که کاربران برای انجام معاملات می‌پردازند که پروتکل ارتقا یافته اتریوم آن‌ها را می‌سوزاند.

پیش از ارتقا، هزینه استخراجگران تقریبا 30.68 درصد از کل درآمد را شامل می‌شد. (این میانگین داده‌ها برای 7 روز قبل از ارتقا است)

علاوه بر این، انتقال مستمر اتریوم از مکانیزم پرمصرف اثبات کار به مکانیزم سریع‌تر و ارزان‌تر اثبات سهام (PoS) نیز عرضه فعال اتر را در بازار کاهش می‌دهد.

به طور دقیق، مکانیزم PoS اپراتورهای شبکه را مجبور می‌کند تا 32 اتریوم را در یک قرارداد هوشمند برای اجرای بلاک چین واریز کنند. در مقابل، پروتکل به سپرده‌گذاران سود سالیانه پاداش می‌دهد.

میزان اتریوم سپرده‌گذاری شده میزان اتریوم سپرده‌گذاری شده در قراردادهای هوشمند

مسکوفسکی اشاره کرد که ممکن است معامله‌گران نگه‌داری اتر را جذاب‌تر از سودهای موقت مطمئن بدانند؛ زیرا جفت ارز اتریوم - تتر در حال حاضر 79.82 درصد بالاتر از پایین‌ترین قیمت خود در 20 جولای یعنی 1718 دلار معامله می‌شود. بااین‌وجود، شاخص‌های تکنیکال احتمال فروش بیشتر در کوتاه‌مدت را نشان می‌دهند.

شاخص قدرت نسبی (RSI)

آخرین قیمت اتر در بالای سطح 3000 دلار، شاخص قدرت نسبی روزانه آن را نیز به منطقه خرید اشباع خرید هدایت کرد.

این شاخص معامله گران را قادر می‌سازد تا روند حرکت دارایی را برای ارزیابی وضعیت اشباع خرید و فروش آن اندازه‌گیری کنند. به زبان ساده، معامله گران مقدار بالای 70 را به‌عنوان اشباع خرید؛ یعنی نشانه‌ای برای فروش دارایی و برعکس، مقدار زیر 30 را اشباع فروش و فرصت برای خرید تفسیر می‌کنند.

همان‌طور که در نمودار زیر نشان‌داده‌شده است، RSI روزانه اتر نزدیک به 79 است.

نمودار شاخصی قدرت نسبی اتریوم نمودار شاخصی قدرت نسبی (RSI) اتریوم
ارسال نظر