افزایش قیمت بیت کوین پس از انتشار خبر استفاده مجدد تسلا از این ارز دیجیتال

رسانه کلیک - انتشار این خبر که در صورت مشاهده روند استفاده معقول از انرژی پاک توسط استخراج‌گران، تسلا ممکن است دوباره بیت کوین را به‌عنوان روش پرداخت برای خرید خودروهایش مجاز کند، افزایش قیمت بیت کوین را به میزان 11 درصد در بازار به دنبال داشت.ایلان ماسک در روز یکشنبه (23 خرداد 1400) در توییتر خود نوشت:

افزایش قیمت بیت کوین پس از انتشار خبر استفاده مجدد تسلا از این ارز دیجیتال

ایلان ماسک در روز یکشنبه (23 خرداد 1400) در توییتر خود نوشت:

چنانچه استفاده معقول (حدود 50 درصد) از انرژی پاک توسط استخراج‌گران با روند روبه‌رشد تایید شود، تسلا اجازه ادامه تراکنش‌های بیت کوین را خواهد داد.

مدیرعامل تسلا همچنین تایید کرد که این شرکت تنها حدود 10 درصد دارایی‌های بیت کوین خود را فروخته است تا اطمینان حاصل کند که می‌تواند دارایی‌ها را بدون ایجاد حرکت در بازار نقد کند.

در ماه فوریه بود که تسلا فاش کرد 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است و ارزهای دیجیتال را به‌عنوان روش پرداخت برای اتومبیل‌ها می‌پذیرد، اما در ماه گذشته این شرکت موضع خود را کاملا تغییر داد و خرید وسایل نقلیه را با استفاده از ارزهای دیجیتال به دلیل افزایش استفاده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج آن‌ها به حالت تعلیق درآورد.

این اقدام تسلا، همراه با سرکوب استخراج ارزهای دیجیتال در چین باعث افت قیمت شدید چندین ارز دیجیتال از جمله بیت کوین شد.

بیشتر بخوانید: تهدید دولت برای سرکوب استخراج رمز ارزها در چین

تجزیه‌وتحلیل دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد ارزهای دیجیتال سالانه بیش از 121 تراوات ساعت انرژی مصرف می‌کنند. این میزان مصرف انرژی صنعت استخراج ارزهای دیجیتال را در لیست 30 کاربر بزرگ برق در سراسر جهان قرار می‌دهد. بد نیست بدانید ارزهای دیجیتال به‌اندازه کل کشور آرژانتین برق مصرف می‌کنند!

ماه گذشته ماسک در توییتی در این باره نوشت:

ارز دیجیتال در بسیاری از سطوح ایده خوبی است و ما معتقدیم که آینده امیدوارکننده‌ای دارد، اما این آینده نمی‌تواند در برابر هزینه زیادی برای محیط‌زیست پدید بیاید.

بااین‌حال، کارشناسان معتقدند تأسیس مزارع استخراج ارزهای دیجیتال در کشورهای خنک‌تر مانند نروژ که بیشتر برقشان از طریق منابع تجدیدپذیر مانند انرژی آبی تأمین می‌شود یک گام مثبت است.

انتشار این خبر که تسلا ممکن است دوباره بیت کوین را به‌عنوان روش پرداخت برای خرید خودروهایش مجاز کند، حرکتی در بازار آغاز و رشدی در قیمت بیت کوین ایجاد کرده است. افزایش قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 11 درصد بود و در زمان نوشتن این مطلب، بیت کوین به قیمت 39،250 دلار مبادله می‌شود.

ارسال نظر