افشای جاسوسی کارمندان و پیمانکاران توییتر از افراد مشهور

رسانه کلیک - برخی از کارمندان و پیمانکاران توییتر با سواستفاده از ابزارهای در دسترس خود، به اطلاعات شخصی و محرمانه افراد مشهور فعال در این شبکه اجتماعی دسترسی داشتند. 

افشای جاسوسی کارمندان و پیمانکاران توییتر از افراد مشهور

بر اساس گزارشی از شبکه بلومبرگ، برخی از کارمندان و پیمانکاران توییتر با دسترسی به ابزار داخلی این شرکت از چهره‌های مشهور ورزشی، خوانندگان و... که در این شبکه اجتماعیفعال بودند جاسوسی می‌کردند.

افشای این موضوع نگرانی‌هایی را درباره امنیت و حریم خصوصی کاربران در این شبکه اجتماعی به وجود آورده است.

کاربران توییتر به ابزارها و امکاناتی دسترسی دارند که می‌توانند حساب‌های کاربری را باز تنظیم و ریست کنند یا درصورت انتشار محتوای غیرمجاز، اقدامات لازم را انجام دهند. اکنون مشخص شده که برخی از کاربران می توانستند از این ابزار برای هک حساب‌های کاربری استفاده کنند. در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نیز برخی پیمانکاران و همکاران ثالث توییتر با سوءاستفاده از این ابزار به اطلاعات خصوصی افراد مشهور دسترسی یافته‌اند.

این افراد حتی می‌توانسند آدرس‌های IP و موقعیت مکانی افراد را پیدا کنند. یکی از افرادی که پروفایل او در توییتر مورد سواستفاده قرار گرفته است، بیانسه سلبریتی مشهور آمریکایی است.

شرکت توییتر خیلی دیر متوجه این موضوع شده است اما سعی کرده تا این سواستفاده‌ها جلوگیری کند. بر اساس گزارش بلومبرگ بیش از ۱۵۰۰ پیمانکار و کارمند به قابلیت‌های مربوط به تغییر در تنظیمات حساب‌های کاربری توییتر دسترسی دارند.

توییتر در واکنش به این خبر هرگونه سوءاستفاده این افراد از قابلیت‌هایی که در اختیار دارند را در یک ماه اخیر رد کرده است. این شرکت مدعی شده در صورت شناسایی هر مورد تخلف جدی همکاری خود با کارمند متخلف را پایان داده و او را اخراج می‌کند.

برخی از این پیمانکاران توسط شرکت Cognizant به توییتر معرفی شده بودند و نکته جالب اینکه این شرکت علیرغم رسوایی اخیر کماکان با توییتر همکاری دارد.

ارسال نظر