الکام تاکز؛ فرصتی برای تعامل

رسانه کلیک - الکامپ 98 فردا به صورت رسمی استارت می خورد و تعداد زیادی از استارتاپ ها در این رویداد بزرگ شرکت می کنند. الکام تاکز یکی از برنامه های این رویداد است.

الکام تاکز؛ فرصتی برای تعامل

الکام تاکز یکی از برنامه ها در الکامپ 98 است که با برگزاری پنل‌های متفاوت، استارتاپی ها را به چالش می کشد. محمد امین محسنی مدیر اجرایی تاکز از اهداف و برنامه های الکام تاکز می گوید:

الکام تاکز با چه هدفی راه اندازی شده و برگزار می شود؟

تولد الکام تاکز، مصادف با بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه الکامپ بود که در سال 97 برگزار شد. این بخش با هدف فضایی برای بیان نظرات کارشناسان و متخصصین حوزه های مرتبط و همچنین تشکیل تریبونی صمیمانه و عملگرا ایجاد شد. سخنرانی های کوتاه و گفتگوهای گروهی هدفمند از ویژگی های این بخش از نمایشگاه بزرگ الکامپ بود.

همچنین در بیست و پنجمین دوره از نمایشگاه، باتوجه به پیشرفت همه جانبه برگزاری این نمایشگاه و حرکت رو به جلوی تیم برگزاری که نمونه هایی از آن را در ایجاد الکام جابز و تقویت الکام ترندز مشاهده می کنید، ما نیز در الکام تاکز سعی در بهبود فضا و توسعه در جهات مختلف خواهیم داشت. استقبال گسترده سخنرانان نیز به عنوان یکی از مهم ترین دلگرمی های ما، در راستای خلق ارزش ها به ما کمک کرده است.

موضوعات پنل ها و سخنرانی ها بر اساس چه معیارهایی انتخاب شدند؟

موضوعات مطرح شده به عنوان درخواست برخی سخنرانان و بعضا پیشنهادات ما، نیازهای روز و مباحثی هستند که امروزه با آنها برخورد داریم. با توجه به شعار آینده بهتر در الکامپ امسال، طبیعتا فضا را به سمت نیازهایی که در آینده وجود خواهند داشت، سوق، می دهیم.

ما با این رویکرد که آینده بهتر ساختنی است، سعی در گردآوری نخبگانی در تمامی حوزه ها اعم از فناوری، تبلیغات، فین تک و مالی، صادرات، تولیدات داخل، ارتباطات و... داشته ایم و با توجه به خروجی های مشاهده شده، به نظر می رسد که تا حدودی در این راستا موفقیت آمیز عمل کرده ایم. هرچند داوران نهایی شرکت کنندگان و مخاطبین هستند و ما طبق رسالتی که داریم، با آغوش باز پذیرای هرگونه نقطه نظرات بزرگواران برای بهبود این بخش در سال های آینده هستیم.

سخنرانان و پنلیست ها چه افرادی هستند؟

یکی از سخت ترین مراحل برگزاری الکام تاکز، انتخاب سخنرانان نهایی از حجم زیاد ثبت نام کنندگان است. مخصوصا در سال 98 که با افتخار مورد لطف عزیزان قرار گرفتیم و چندین برابر ظرفیت الکام تاکز درخواست برای سخنرانی داشته ایم. هر یک از این عزیزان دانش و تجربه ای برای انتقال به دیگر شرکت کنندگان دارند و سخت ترین کار، حذف برخی دوستان به دلیل محدودیت های زمانی و مکانی بود. اساس این انتخاب ها، موضوعات و کاربرد آنها برای مخاطبین، مرتبط بودن با نیازهای روز و آینده، ارتباط با توانمندسازی داخلی، عدم تداخل عناوین و یکپارچگی مجموع ارائه ها در بخش الکام تاکز بوده است.

چه افرادی می توانند در این بخش نمایشگاه شرکت کنند و آیا برای حضور در این بخش نیاز به ثبت نام و پرداخت هزینه است؟

افراد با توجه به برنامه زمانی اعلام شده می توانند در الکام تاکز شرکت کنند. با توجه به اعلام این برنامه در روزهای پیش از برگزاری از طریق شبکه های اجتماعی الکامپ و الکام تاکز، عزیزان می توانند با توجه به علایق و نیازهای خود در ارائه های مدنظر خود شرکت کنند.

حضور در این بخش و استفاده از مطالب پربار ارائه شده در آن هیچ هزینه ای برای شرکت کنندگان ندارد، حتی برخلاف سال گذشته، ثبت نام رایگان نیز حذف شده است تا مخاطبینی که قصد استفاده از ارائه ها را دارند با کمترین پیچیدگی ممکن بتوانند شرکت کنند.

حضور هریک از شرکت کنندگان مایه مباهات تیم برگزارکننده بوده و ما را در راستای رسالت الکام تاکز که همان ایجاد فضای گفتگو و پرسش و پاسخ می باشد، یاری می دهد.

مخاطب اصلی این بخش چه افرادی هستند؟

با توجه به اینکه سعی کردیم عناوین متمرکز حول موضوعی خاص نباشند و تنوع عناوین علیرغم یکپارچگی حفظ شود، مخاطب این ارائه ها افراد خاص و محدودی نیستند. با کمک همه عزیزان سعی در کاهش محدودیت ها داشته ایم و امیدواریم در این مسیر، مخاطبین بیشترین استفاده را از الکام تاکز ببرند.

الکام تاکز چه کمکی به افراد و شرکت کنندگان می کند؟

بیان تجربیات، شنیدن انتقادات و نظرات دیگران حول موضوع بحث و گفتگوهای مثبت، همیشه بخشی از راه پیشرفت و حل تعارضات بوده اند. مطرح کردن دغدغه ها و چالش هایی که با آن مواجه شده ایم یا در آینده ممکن است پیش روی ما قرار بگیرند، مسائل حقوقی، مالی و... که ممکن است هرلحظه با آنها درگیر شویم، انحصارها و معضلاتی که بعضا با آنها دست و پنجه نرم می کنیم، همگی بخشی از اتفاقاتی هستند که نیاز است در اجتماع حل شود. پرسش و پاسخ و برقرارکردن مکالمه، ساده ترین طرفیت ممکن برای افزایش آگاهی و انتقال تجربیات است که این مهم در الکام تاکز صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر