ال‌جی از تلویزیون اولد با پشتیبانی از کارت گرافیک RTX30 انویدیا رونمایی کرد

رسانه کلیک - کمپانی ال‌جی در نمایشگاه IFA از اولین تلویزیون هوشمند با پشتیبانی از کارت گرافیک RTX30 انویدیا رونمایی کرد.

ال‌جی از تلویزیون اولد با پشتیبانی از کارت گرافیک RTX30 انویدیا رونمایی کرد

تلویزیون‌هایی که ال‌جی به تازگی رونمایی کرده است رزولوشن 8K دارند و از کارت گرافیک RTX30 انویدیا پشتیبانی می‌کنند. به صورت دقیق می‌توان گفت این تلویزیون‌ها شامل مدل ۸۸ و ۷۷ اینچی سری ZX هستند. ال‌جی اعلام کرد که این مدل‌ها از پردازنده هوش مصنوعی جدید این کمپانی یعنی Alpha 9 Gen 3 و نیز درگاه HDMI با پشتیبانی از رزولوشن 8K و با نرخ انتقال داده ۴۸ گیگابیت بر ثانیه برخوردار هستند تا از قابلیت‌های پردازشگرهای کارت گرافیک RTX30 انویدیا استفاده کنند. گفته می‌شود که این تلویزیون‌ها نرخ رفرش ۶۰ هرتز در رزولوشن 8K دارند و می‌توانند پرتو سری پرچمدار RTX 3090 را ردیابی کنند.

تلویزیون‌های اولد 4K ال‌جی در حال حاضر از تکنولوژی جی-سینک انویدیا بهره می‌برند تا پارگی تصویر کاهش پیدا کند و کاربران با استفاده از کارت گرافیک‌های سری RTX 20 و GTX 16 بتوانند از این ویژگی بهره‌مند شوند. در حالت کلی پشتیبانی از جدیدترین پردازشگر گرافیکی انویدیا، قوانین بازی را به طور اساسی متحول می‌کند.

تلویزیون‌های جدید ال‌جی از قابلیت‌های پیشرفته دیگری مانندپشتیبانی از نرخ رفرش متغیر و تغییر خودکار به حالت تاخیر پایین در کارت‌های گرافیک سری RTX 30 استفاده می‌کنند. این تلویزیون‌ها با تکنولوژی فری‌سینک AMD نیز به منظور کاهش پارگی تصویر و نیز نمایش بازی‌های 4K با نرخ ۱۲۰ فریم نیز سازگاری دارند.

این تلویزیون‌ها قیمت زیادی دارند. گفته می‌شود سری جدید ZX با رزولوشن 8K برای مدل ۷۷ اینچی حدود ۲۰ هزار دلار قیمت دارد. همچنین مدل ۸۸ اینچی آن نیز ۳۰ هزار دلار است. در حالی که یک کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3090 قیمتی ۱۴۹۹ دلاری دارد. ال‌جی اعلام کرده است که تلویزیون‌های سری نانوسل ۹۹ با پنل LCD و رزولوشن 8K نیز از قابلیت‌های کارت گرافیک جی-فورس RTX 30 پشتیبانی می‌کنند و قیمت بسیار کمتری حدود ۳ هزار و ۴۳۰۰ دلار برای مدل‌های ۶۵ و ۷۵ اینچی خود دارند.

البته باید این موضوع را هم در نظر داشت که این تلویزیون‌های LCD از نظر نور پس زمینه با محدودیت روبه‌رو می‌شوند و به همین دلیل در مقایسه با مدل‌های اولد سری ZX، دقت پایین‌تری در کنار کارت گرافیک‌های RTX 30 دارند.

ارسال نظر