امشب زمین یک ساعت خاموش خواهد شد

رویداد جهانی «ساعت زمین» مردم جهان را دعوت می‌کند که در آخرین شنبه ماه مارس به مدت یک ساعت چراغ‌ها و وسایل برقی اضافی را خاموش کنند.

امشب زمین یک ساعت خاموش خواهد شد

صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) رویداد «ساعت زمین» را سازماندهی کرده تا در جهت مصرف محتاطانه انرژی گام بردارد و توجه مردم جهان را به مسائل محیط زیستی و گرمایش زمین جلب کند.

بر این اساس هرساله میلیون‌ها نفر از خانواده‌ها و صاحبان مشاغل در سراسر کره زمین، در آخرین شنبه ماه مارس (مصادف با ۶ فروردین) چراغ‌ها و وسایل الکترونیکی غیرضروری خود را از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰ خاموش می‌کنند.

امسال هتل جمیرا که یکی از لوکس‌ترین هتل‌های دبی و دنیا محسوب می‌شود طی نامه‌ای اعلام کرد در ساعت زمین، چراغ‌های خود را خاموش می‌کند.

رویداد ساعت زمین در هتل جمیرا

تهران نیز از سال ۱۳۹۰ به این رویداد پیوسته و هر ساله در این ساعت از این روز، نماد‌های مهم شهری مثل برج میلاد، برج آزادی و دیگر نماد‌های مهم مناطق ۲۲ گانه را خاموش می‌کند.

از سال ۹۱ شهرهای دیگر ایران نیز همچون اصفهان با تاریک کردن سی و سه پل، اهواز با خاموش کردن چراغ‌های پل سفید و رشت با خاموشی ساعت میدان شهرداری، با این رویداد همراهی کردند.

امشب ششم فروردین ۱۴۰۱ (برابر با ۲۶ مارس ۲۰۲۲) از ساعت ۸ و نیم تا ۹ و نیم شب زمین تاریک می‌شود. هر یک از ما نیز می‌توانیم با خاموش کردن وسایل برقی اضافی با رویداد جهانی ساعت زمین همراه شویم.

ارسال نظر