امیر ناظمی: ایران ۱۵۰۰ را تصور کنید!

رسانه کلیک - رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: کمپینی با نام «ایران ۱۵۰۰» راه‌اندازی کرده‌ایم تا افراد تخیل خود از آینده کشور را در قالب‌های مختلف هنری روایت کنند.

امیر ناظمی: ایران ۱۵۰۰ را تصور کنید!

«امیر ناظمی» رییس سازمان فناوری اطلاعات در نشست خبری کمپین «ایران ۱۵۰۰» گفت: در این کمپین به قدرت تخیل خودمان اجازه می‌دهیم درباره ۱۰۰ سال آینده تخیل کنند.

معاون وزیر ارتباطات افزود: امسال عید ۱۴۰۰ را پیش رو داریم و گاهی برای این که رفتار درست تر داشته باشیم باید به آینده نگاه کنیم. ما احتیاج داریم در یک همفکری و رقابت جمعی به موضوع آینده بلندمدت بپردازیم. مطالعات مختلف درباره ایران نشان می دهد تمایل ما به آینده کوتاه مدت بشتر از هر چیز دیگری است و گاهی اوقات بلندنگری عنصر مفقود شده در زندگی ما است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: برگزاری چنین رقابت‌هایی به ما کمک می کند که آینده بلندمدت را به تصویر بکشیم و بتوانیم بر اساس آن راه خود را بسازیم.

وی تاکید کرد: ایده برگزاری این مسابقه از سوی دوستان هنرمند اکوسیستم فناوری اطلاعات کلید زده شد و مدیراستارتاپ آی قصه ایده اولیه را شکل داد. حدود صد سال قبل محمدعلی فروغی در کتابی که نوشت به این نکته اشاره کرد که شاید در آینده بیماری های تنفسی حادی به وجود بیاید که شایسته است دانش آموزان در خانه بنشینند و از دستگاه هایی که صوت و تصویر را منعکس می کند درس بخوانند. این کمپین در واقع چیزی شبیه به همین آینده است.

او درباره همکاری یک استارتاپ هنری با سازمان فناوری گفت: در آینده کشور وجه فناورانه، وجه قالبی است و اگر دنیا را به عصرهای مختلف تقسیم کنیم عصر آینده عصر دیجیتال و دنیای فناوری است شاید به همین دلیل است که این کمپین در قالب همکاری با سازمان فناوری شکل گرفته است. افراد می‌توانند ایده‌هایی که در قالب های مختلف خلق کرده اند را در سایت www.ir1500.ir بارگزاری یا در هر شبکه اجتماعی آن را با هشتگ ایران ۱۵۰۰ منتشر کنند. علاوه بر این با مجموعه پست نیز هماهنگی های لازم انجام شده تا بتوانند ایده ای که خلق کرده اند را در پاکت بگذارند و روی آن بنویسند برسد به دست ایران ۱۵۰۰. این پاکت ها بدون نیاز به آدرس به دبیرخانه این کمپین می‌رسد.

ناظمی در پایان افزود:‌ مجموع جوایزی که برای برندگان این کمپین در نظر گرفته شده، ۲۰۰ میلیون تومان است که اسپانسر آن را تامین می کند و ممکن است بیشتر هم شود،‌ اما درباره این که چه تعداد برنده داشته باشیم هنوز تصمیم گیری نشده است.

همچنین «پوریا عالمی» درباره نحوه این همکاری گفت: ما در استارتاپ آی قصه به صورت تخصصی برای کودکان قصه تعریف می کنیم و ودر گفت و گوهایی که با رییس سازمان فناوری داشتیم به این مسئله فکر کردیم که با توجه به تعطیلات نوروز و در خانه ماندن بچه ها یک راهی ایجاد کنیم تا خانواده ها و کودکان بتوانند خیال پردازی کنند و آن خیالپردازی درباره آینده را در قالب خروجی های مختلف ارایه کنند.

عالمی اشاره کرد: با توجه به این که همه اکنون روی ایران ۱۴۰۰ متمرکز شده اند ما بهتر دیدیم روی ایران ۱۵۰۰ متمرکز شویم تا ببینیم تخیل آدم ها از ۱۰۰ سال بعد چیست؟

این مسابقه سه بخش دارد. بخش اول افراد حرفه ای هستند که ایده خود را به پادکست یا داستان تبدیل کنند. بخش دوم ویژه کودکان است تا با کمک خانواده ایده خود را در حوزه نقاشی و پادکست معرفی کنند. بخش ویژه نیز مربوط به هر اثر خلاقانه ای است که خارج از کاریکاتور، نقاشی و متن است ارایه شود.

ارسال نظر