چطور سایت خود را از لوکال به هاستینگ انتقال بدیم؟

برای انتقال سایت از لوکال به هاست چه کارهایی باید انجام داد؟ انتقال دیتابیس از محیط لوکال به هاست مستلزم رعایت چه نکاتی است؟

چطور سایت خود را از لوکال به هاستینگ انتقال بدیم؟

قبل از اینکه به سراغ آموزش انتقال سایت از لوکال به هاست برویم، بهتر است ابتدا توضیحات مختصری درباره لوکال و چرایی استفاده از آن را بدانیم. اگر شما بخواهید یک سایت را طراحی کنید یا ایرادات آن را برطرف کنید، دو گزینه پیش رو دارید.

یکی اینکه در بستر آنلاین، اقدام به ویرایش کردن و تغییرات بر روی قالب کنید که این مستلزم داشتن یک پهنای باند زیاد مخصوصا برای قالب‌های بزرگ با حجم زیاد است و اگر سایت هم اکنون وجود داشته باشد، باید آن را به حالت تعمیر برده تا اشکالات سایت بررسی و تصحیح شود که این کار موجب از دست رفتن ترافیک ورودی خواهد شد.

روش دیگری که مورد استفاده طراحان سایت و وبمستران است، استفاده از لوکال به جای هاست اصلی است. به این صورت که در یک فضای تستی، ویرایش و تغییرهایی که مورد نیازشان است را انجام می‌دهند و پس از اطمینان از طراحی، آن را به هاست اصلی منتقل می‌کنند.

اگر شما نیز به دنبال روش مناسب برای انتقال سایت از لوکال به هاست اصلی هستید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. تا ضمن کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این آموزش، شما را در انتخاب و خرید هاست با کانفیگ خوب و سرعت بالا راهنمایی کنیم.

چند روش برای انتقال از لوکال به هاست وجود دارد؟

به صورت کلی دو روش برای انتقال از لوکال به هاست وجود دارد، یکی از روش‌ها استفاده از افزونه‌های مربوط به این کار است که معروف‌ترین آن، افزونه Duplicator است. روش دیگر، انتقال کل دیتابیس از لوکال به هاست می باشد که امروز مورد بحث ما است.

چه پیش نیازهایی برای انتقال یک سایت وردپرسی از لوکال به هاست مورد نیاز است؟

1.توجه کنید که قبل از اینکه فرآیند انتقال را انجام دهید، باید یک هاست محلی بر روی کامپیوتر خود داشته باشید و تمامی منابع بر روی کامپیوتر شما باشد.

  1. باید یک دامنه و یک هاست مناسب داشته باشید و قبل از خرید هاست، هیچگونه فرآیند انتقالی را انجام ندهید.
  2. برنامه FTP را حتما داشته باشید تا محتویات را بتوانید از لوکال به هاست اصلی منتقل کنید.

مراحل انتقال دیتابیس از لوکال به هاست

1.برون بری کردن پایگاه داده از لوکال

اولین اقدام، برون بری یا همان اکسپرت است. در این آموزش ما از phpMyAdmin استفاده می‌کنیم. شما نیز می‌توانید طبق همین روش عمل کنید. ابتدا به آدرس http://localhost/phpmyadmin مراجعه کنید و پس از انتخاب فایل دیتابیس مورد نظر، از منوی بالایی گزینه Export را انتخاب کنید.

انتقال سایت از لوکال به هاست

سپس پنجره‌ای تحت عنوان Export Method برای شما باز می‌شود که روش‌های انتقال را به شما نشان می‌دهد. توصیه ما به شما انتخاب روش Quick در بین گزینه‌های Quick و Custom است. سپس بر روی گزینه go بزنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

  1. انتقال فایل‌ها به هاست اصلی

برای اینکار لازم است شما به اکانت FTP هاست خود متصل شوید و با استفاده از نرم افزاری مانند FileZilla انتقال فایل‌ها را انجام دهید.

برای کسانی که شاید کمی کار کردن با FTP برایشان سخت باشد، بهترین گزینه این است که فایل‌ها را به صورت دستی بر روی هاست خود آپلود کنند. تمامی فایل‌های انتقالی بر روی پوشه public_html قرار می‌گیرند.

انتقال سایت از لوکال به هاست

  1. ایجاد پایگاه داده بر روی هاست

در این مرحله باید یک پایگاه داده بر روی هاست خود ایجاد کنید که در این بخش آموزش ساخت پایگاه داده بر روی سی پنل را به شما خواهیم داد. پس از ورود به پنل هاستینگ خود، روی گزینه MySQL® Databases کلیلک کنید.

در صفحه جدیدی که باز شده است، New Database را انتخاب و پس از آن ساختن دیتابیس Create Database را انتخاب کنید تا بتوانید یک کاربر جدید را ایجاد کنید.

پس از مراحل بالا بر روی گزینه MySQL Users، کلیک کرده و پس از انتخاب نام کاربری و رمز عبور و وارد کردن مجدد آن، روی گزینه create user کلیک کنید. دقت داشته باشید رمز انتخابی باید از سختی قابل قبولی برخوردار باشد تا سیستم آن را تایید کند.

سپس روی گزینه next step کلیک کنید تا ارتباط یوزر و پایگاه داده برقرار بشود.

  1. درون ریزی فایل لوکال هاست به درون هاست

در این مرحله اصطلاحا باید فایل خروجی از لوکال را درون هاست ایمپورت کنید. برای این کار در پیشخوان سی پنل از قسمت databases گزینه phpMyAdmin را انتخاب کنید و پس از انتخاب پایگاه داده جدید که در مرحله قبلی ساخته شد، روی import کلیک کنید.

انتقال سایت از لوکال به هاست

در این مرحله فایلی که پسوندSQL دارد و قبلا آن را هاست اصلی انتقال داده‌ایم را انتخاب کنید و گزینهgo را بزنید تا فرآیند انتقال انجام شود.

  1. تصحیح اطلاعات ارتباط سایت با پایگاه داده

با انجام فرآیندهای بالا، تمامی فایل‌ها را از لوکال به هاست انتقال داده‌ایم اما کار به اتمام نرسیده است. اکنون باید اطلاعات بین پایگاه داده با سایت را برقرار کنیم. برای انجام این کار وارد هاست شوید و از قسمت File manager، به مسیر فایل‌های آپلودی بروید و فایل wp-config.php را انتخاب کنید و بر روی Editبزنید تا این فایل را ویرایش کنید.

سپس قسمت‌های زیر را ویرایش کنید.

  • DB_NAME نام پایگاه داده جدید
  • DB_USER نام یوزر پایگاه داده جدید
  • DB_PASSWORD رمزعبور کاربر پایگاه داده جدید
  1. بررسی و در صورت نیاز تصحیح لینک سایت

ممکنه هنوز لینک‌های سایت به آدرس لوکال اشاره کنند و در فرآیند بارگذاری سایت دچار مشکل شود، بنابراین باید آن‌ها تصحیح کنیم. برای این منظور وارد phpMyAdmin شوید، جدول wp-options را انتخاب کنید و با پیدا کردن ردیف siteurl و home، آدرس سایت خود را در آنجا بنویسید.

  1. صحت انتقال و بارگذاری سایت

کار ما تمام شده است، در این مرحله شما باید چک کنید که تمامی سایت، با تنظیمات قالب، فونت‌ها، تصاویر و ... به درستی بارگذاری و لود می‌شوند. بعد از آن مسیر دسترسی پیشخوان سایت وردپرسی خود به آدرس domain.com/wp-admin را چک کنید تا از درست بودن همه چیز اطمینان کافی پیدا کنید.

ارسال نظر