انتقال پیام‌ها و چت‌ها از واتس‌اپ‌ به تلگرام

رسانه کلیک - در پیام‌رسان واتس‌اپ قابلیتی وجود دارد که از آن می‌توانید برای ایجاد نسخه پشتیبان از پیام‌ها و چت‌هایی که با مخاطبان خود داشته‌اید استفاده کنید. اما این قابلیت محدود است و در بسیاری از موارد زمانی که شما برند گوشی خود را عوض می‌کنید یا مثلاً از آیفون به گوشی اندرویدی نقل مکان می‌کنید و یا برعکس به درستی عمل نمی‌کند.

انتقال پیام‌ها و چت‌ها از واتس‌اپ‌ به تلگرام

در به روز رسانی اخیر پیام‌رسان تلگرام قابلیتی ایجاد شده است که شما می‌توانید صحبت‌ها و چت‌های خود از یک پیام‌رسان از جمله واتس‌اپ، لاین و یا کاکائو تاک را به تلگرام انتقال دهید. در این مطلب قصد داریم تا نحوه استفاده از این قابلیت را به شما آموزش دهیم. لطفاً تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

قبل از اینکه روش استفاده از این قابلیت را توضیح دهیم باید به این نکته توجه کنید که زمانی که عملیات انتقال چت‌ها را انجام دادید، پیام‌ها برای هر دو طرف و هر دو مخاطب نمایش داده می‌شود. همچنین پیام‌های انتقال داده شده در انتهای صفحه نمایش داده می‌شود اما تایم و زمان ارسال آن‌ها کاملاً مشخص است. خوشبختانه این قابلیت هم روی گوشی‌های آیفون و هم اندروید قابل اجرا است اما نحوه استفاده از آن برای هر نوع سیستم‌عامل متفاوت است.

انتقال پیام‌ها و چت‌ها از پیام‌رسان واتس‌اپ به تلگرام در سیستم‌عامل اندروید

ابتدا اپلیکیشن واتس‌اپ را باز کنید و روی چتی که می‌خواهید آن را به تلگرام منتقل کنید کلیک کنید.

پیام‌رسان واتس‌اپ‌ در صفحه باز شده روی منوی سه نقطه کلیک کنید. این منو در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد.

پیام‌رسان واتساپ‌ از منوی باز شده روی گزینه More کلیک کنید.

پیام‌رسان واتس‌اپ‌ در این بخش روی گزینه Export Chat کلیک کنید.

پیام‌رسان واتس‌اپ‌ در این حالت پیامی برای شما نمایش داده می‌شود که از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید پیام‌های چند رسانه‌ای نیز به همراه متن منتقل شود یا نه. اگر پیام‌های چند رسانه‌ای را نیز منتقل کنید، فضای بیشتر اشغال خواهد شد. اگر نمی‌خواهید پیام‌های چند رسانه‌ای نیز انتقال یابند روی گزینه Without Media کلیک کنی و در غیر این صورت روی گزینه Included Media کلیک کنید.

پیام‌رسان واتس‌اپ‌ از منوی باز شده روی آیکون تلگرام کلیک کنید.

پیام‌رسان واتس‌اپ‌ به این ترتیب همه چت‌ها در اپلیکیشن تلگرام برای شما نمایش داده می‌شود. در این حالت مخاطب و یا چتی را که می‌خواهید پیم‌ها به آن منتقل شود را انتخاب کنید.

پیام‌رسان واتس‌اپ‌ از پنجره باز شده روی گزینه Import کلیک کنید.

پیام‌رسان واتس‌اپ‌ به این ترتیب اپلیکیشن تلگرام اقدام به وارد کردن چت‌ها خواهد کرد. به محض اینکه کار وارد کردن چت‌ها تمام شد، پیام کامل شدن پروسه برای شما نمایش داده می‌شود. از پنجره باز شده روی گزینه Done کلیک کنید.

پیام‌رسان واتس‌اپ‌ انتقال پیام‌ها از پیام‌رسان واتس‌اپ به پیام‌رسان تلگرام روی گوشی‌های آیفون

مراحل انتقال پیام از واتس‌اپ به تلگرام در گوشی‌های آیفون متفاوت است. برای این کار ابتدا روی گوشی آیفون خود اپلیکیشن واتس‌اپ را باز کنید. روی چتی که می‌خواهید به تلگرام منتقل کنید کلیک کنید.

پیام‌رسان واتساپ‌ روی نام مخاطب خود که در بالای صفحه چت یا گفتگو نمایش داده می‌شود کلیک کنید

پیام‌رسان تلگرام صفحه را به سمت پایین بکشید و روی گزینه Export Chat کلیک کنید.

پیام‌رسان تلگرام پیامی که باید مشخص کنی آیا گفتگوها با پیام‌های چند رسانه‌ای منتقل شود یا نه برای شما ظاهر می‌شود. گزینه مناسب را انتخاب کنید.

پیام‌رسان تلگرام از منوی باز شده آیکون پیام‌رسان تلگرام را انتخاب کنید.

پیام‌رسان تلگرام مخاطب مورد نظر خود را که می‌خواهید پیام‌ها به صفحه چت یا گفتگو با آن منتقل شود انتخاب کنید.

پیام‌رسان تلگرام از صفحه باز شده روی گزینه Import کلیک کنید.

پیام‌رسان تلگرام به این ترتیب چت از پیام‌رسان واتس‌اپ به تلگرام انتقال داده می‌شود. روی گزینه Done کلیک کنید.

پیام‌رسان تلگرام به این ترتیب پیام‌ها از پیام‌رسان واتس‌اپ به تلگرام منتقل خواهند شد.

پیام‌رسان تلگرام

ارسال نظر