امکان انتقال چت های واتس اپ از آیفون به اندروید فراهم شد

تقریبا ۱ ماه پیش واتس اپ اعلام کرد بزودی امکان انتقال چت‌ها از بین اندروید و iOS را فراهم می‌کند. حال طبق گزارشات منتشر شده به نظر می‌رسد این ویژگی در دسترس برخی کاربران قرار گرفته است. 

امکان انتقال چت های واتس اپ از آیفون به اندروید فراهم شد

توسعه دهندگان واتس‌اپ با اضافه کردن امکان انتقال چت‌ها بین دو سیستم‌عامل اندروید و iOS بالاخره یکی از ابزارهای کلیدی پرطرفدار را به این پیام‌رسان اضافه کردند.

به گفته واتس‌اپ دلیل تاخیر در ارائه ابزار انتقال چت پیدا کردن راهی امن و قابل اعتماد برای انجام آن بوده تا کاربران بتوانند بدون دردسر و نگرانی هک شدن یا از دست رفتن اطلاعات اقدام به انجام این کار کنند.

درحال حاضر این ویژگی فقط برای گوشی‌های اندرویدی با برند سامسونگ و اندروید ۱۰ به بالا در قابل استفاده است. اما طبق گفته می‌شود واتس‌اپ قصد دارد بزودی انجام این کار را برای دیگر دستگاه‌های اندرویدی فراهم کند. اما فعلا جزئیات بیشتری در دسترس قرار نگرفته است.

البته انجام عملیات انتقال چت‌ها از آیفون به گلکسی‌های سامسونگ دردسرهای خود را دارد. برای این کار شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • نصب برنامه SmartSwitch نسخه ۳.۷.۲۲.۱ به بالا روی گوشی سامسونگ.
  • نسخه واتس‌اپ نصب شده روی آیفون ۲.۲۱.۱۶۰.۱۷ به بالا باشد.
  • نسخه واتس‌اپ نصب شده روی گوشی اندرویدی ۲.۲۱.۱۶.۲۰ به بالا باشد.
  • کابل USB-C به Lightning جهت اتصال ۲ گوشی به یکدیگر
  • استفاده از شماره تلفن مشابه با دستگاه قدیمی در تلفن هوشمند جدید

طریقه انتقال چت‌ها در واتس‌اپ

برای انتقال شما کافیست ابتدا ۲ گوشی را با کابل و از طریق برنامه اسمارت سوییچ به یکدیگر متصل کرده و کد QR به نمایش درآمده توسط گوشی اندرویدی را با آیفون خود اسکن کنید.

بعد از اسکن کردن کد به نمایش درآمده به گوشی اندرویدی خود بازگشته و با شماره تلفن مورد استفاده در دستگاه قبلی وارد حساب شوید. حال از شما پرسیده می‌شود آیا مایل به انتقال چت‌ها هستید؟ با لمس گزینه "Import" اجازه شروع عملیات انتقال را به گوشی بدهید.

به یاد داشته باشید با انجام این کار چت‌های شما روی آیفون باقی می‌ماند و برای پاکسازی آنها حتما باید بصورت دستی اقدام کنید.

ارسال نظر