انفجار در دریای خزر به علت فوران آتش فشان دریایی

رسانه کلیک - خبرگزاری‌های رسمی آذربایجان علت انفجار در دریای خزر را فوران آتش فشان دریایی اعلام کردند. این حادثه هیچ تلفات جانی به همراه نداشته است.

انفجار در دریای خزر به علت فوران آتش فشان دریایی

انفجار در دریای خزر

به گزارش آژانس خبری آذربایجان (APA)، انفجار مهیبی که روز یکشنبه در دریای خزر مشاهده شده، ناشی از فوران یک آتش‌فشان دریایی بوده است. این آتش‌سوزی در فاصله 6 مایلی از میدان گازی امید در جنوب باکو رخ داده است.

سوکار (شرکت دولتی نفت و گاز جمهوری آذربایجان) در مصاحبه‌ای با آژانس اعلام کرد کلیه سکوهای نفتی کاملا سالم بوده و هیچ آسیب جانی به افراد وارد نشده است. قربان یترمیشلی، لرزه‌نگار آذربایجانی نیز به APA گفته با توجه به وجود آتش‌فشان‌های دریایی فراوان در این منطقه، بروز این حادثه در دریای خزر چندان هم دور از انتظار نبوده است.

مارک تینگی، ژئوفیزیک دان دانشگاه آدلاید استرالیا که موقعیت آتش‌فشان‌های دریایی جهان را با دقت ثبت و ضبط کرده است نیز اظهار داشته آذربایجان اساسا از نظر زمین‌شناسی، بستر مناسبی برای آتشفشان های دریایی به شمار می‌آید.

این دومین بار در طی دو روز اخیر است که شاهد آتش‌سوزی بزرگ در سطح دریا و اقیانوس هستیم. اگر به خاطر داشته باشید روز جمعه نیز انتشار گاز از خط لوله انتقال سوخت زیر دریا باعث شد خلیج مکزیک و بخش غربی شبه جزیره یوکاتان به مدت پنج ساعت در شعله‌های آتش بسوزند ( نشت لوله انتقال گاز و آتش‌سوزی مهیب در خلیج مکزیک ).

ظاهرا تأسیسات فعال در یکی از میدان‌های نفتی خلیج تحت تأثیر طوفان‌های الکتریکی و بارش شدید باران قرار گرفته و در نهایت منجر به بروز این حادثه شده است.

ارسال نظر