راه‌اندازی اوراق قرضه دیجیتال توسط غول بانکداری آسیا

رسانه کلیک - بانک دی بی اس (DBS) سنگاپور که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های آسیا است، روز دوشنبه (10 خرداد 1400) اعلام کرد که اوراق قرضه دیجیتال خود را صادر کرده است. این اسناد اوراق قرضه دیجیتال دی بی اس (DBS Digital Bond) نام‌گذاری شده‌اند و سود سالانه تضمین شده 0.60 درصدی دارند.بر اساس یک اعلامیه رسمی، این بانک در حال برنامه‌ریزی برای توسعه محصولات خود در بورس دیجیتال دی بی اس (DBS Digital Exchange یا به‌اختصار DDEx) است. بورس دیجیتال دی بی اس اولین عرضه توکن اوراق قرضه دیجیتال خود را 15 میلیون دلار سنگاپور، برابر با 11.3 میلیون دلار آمریکا قیمت‌گذاری کرده است.

راه‌اندازی اوراق قرضه دیجیتال توسط غول بانکداری آسیا

بر اساس یک اعلامیه رسمی، این بانک در حال برنامه‌ریزی برای توسعه محصولات خود در بورس دیجیتال دی بی اس (DBS Digital Exchange یا به‌اختصار DDEx) است. بورس دیجیتال دی بی اس اولین عرضه توکن اوراق قرضه دیجیتال خود را 15 میلیون دلار سنگاپور، برابر با 11.3 میلیون دلار آمریکا قیمت‌گذاری کرده است.

در دسامبر سال 2020، دی بی اس راه‌اندازی بورس ارزهای دیجیتال خود را اعلام کرد. این بورس دیجیتال از زمان آغاز کار آن به دلیل افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال در آسیا، شاهد رشد مداوم بوده است.

رئیس گروه بازارهای سرمایه در دی بی اس در این باره اظهار داشت:

درج شدن توکن اوراق قرضه ما در بورس دیجیتال دی بی اس یک نقطه عطف مهم محسوب می‌شود. این موفقیت نشان‌دهنده قدرت اکوسیستم دارایی دیجیتال ما در تسهیل روش‌های جدید برای بازکردن ارزش توسط صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران است. این امر همچنین نشان از توانایی ما برای ارائه راه‌حل‌های یک‌پارچه در زنجیره ارزش دارایی دیجیتال، از ایجاد توافق تا ثبت توکن، درج شدن، مبادله و ذخیره‌سازی دارد که به نوبه خود موقعیت خوبی را برای عرضه توکن‌های اوراق قرضه دیگر در بورس دی بی اس فراهم می‌کند.

این ارائه‌دهنده خدمات مالی مستقر در سنگاپور اشاره کرد که از چارچوب‌های قانونی صدور اوراق قرضه دیجیتال پیروی کرده است و انتظار افزایش محبوبیت توکنیزاسیون و محصولات مالی بلاک چین را دارد.

ارسال نظر