اوراکل برای رقابت با مایکروسافت مدعی خرید تیک تاک شد

رسانه کلیک - پس از مایکروسافت کمپانی اوراکل نیز تمایل خود را برای خرید تیک تاک در آمریکا نشان داد تا با مایکروسافت رقابت کند.

اوراکل برای رقابت با مایکروسافت مدعی خرید تیک تاک شد

کمپانی اوراکل یک شرکت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که در حوزه توسعه پایگاه داده‌ها فعالیت می‌کند و امروزه یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که مدیران اوراکل می‌خواهند اپلیکیشن چینی تیک تاک را در آمریکا بخرند. به نظر می‌رسد بنیان‌گذار اوراکل با مالک اپلیکیشن تیک تاک یعنی کمپانی ByteDance مذاکرات را آغاز کرده است و تمایل دارد تجارت نرم افزاری آن‌ها را در مناطق آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند خریداری کند.

طی روزهای اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا، دستور خود را برای فروش تجارت آمریکایی کمپانی ByteDance و اپلیکیشن تیک تاک تا مدت زمان ۹۰ روز صادر کرد. در این راستا مدیرعامل ثروتمند اوراکل یکی از مدیران حوزه تکنولوژی آمریکا خواهد بود و از ترامپ حمایت می‌کند. او می‌خواهد طبق خواسته کاخ سفید تیک تاک را بخرد.

گفته می‌شود که عقد قرارداد برای خرید بخشی از تیک تاک از نظر قانونی دشوار و از نظر فنی پیچیده است. با این وجود مایکروسافت زودتر برای خرید این اپلیکیشن اقدام کرده است اما به نظر می‌رسد شرکت‌های دیگر نیز تمایل خود را در راستای پیدا شدن یک مشتری آمریکایی برای تیک تاک تمایل نشان داده‌اند.

مدتی قبل گفته شد توییتر نیز قصد خرید این اپ را دارد. اما طبق تحلیل کارشناسان ممکن است از نظر مالی با مشکل روبه‌رو شوند. با وجود اینکه ByteDance هیچ رقم دقیقی برای فروش اپلیکیشن شبکه اجتماعی‌ خود اعلام نکرده است می‌توان گفت که تیک تاک در سال ۲۰۱۸ به عنوان ارزشمندترین استارتاپ جهان شناخته شده است.

ارسال نظر