اپل؛ اولین شرکت آمریکایی با ارزشی بیش از 2 تریلیون دلار

رسانه کلیک - ارزش شرکت اپل در 2 سال گذشته دوبرابر شده است و اکنون این شرکت، اولین شرکت سهامی عام آمریکا است که توانسته ارزشی بیش از 2 تریلیون دلار داشته باشد.

اپل؛ اولین شرکت آمریکایی با ارزشی بیش از 2 تریلیون دلار

دیروز ساعت 11 صبح به وقت ایالت‌های شرقی آمریکا، ارزش هر سهم اپل به 467.77 دلار رسید و در مجموعه ارزش سهام این شرکت به بیش از 2 تریلیون دلار رسید که در تاریخ شرکت‌های سهامی عام آمریکا بی‌سابقه بوده است. البته در ساعت‌های پایانی دیروز ارزش اپل پایین آمد و هر سهم به 462.83 دلار رسید و در مجموعه ارزش اپل به زیر 2 تریلیون دلار کاهش یافت.

ارزشی بیش از 2 تریلیون دلار

شرکت اپل رکوردشکنی‌های دیگری نیز در کارنامه خود دارد. این شرکت اولین بار در دوم آگوست سال 2018 به ارزشی بیش از یک تریلیون دلار دست یافت. در 31 جولای امسال نیز با پشت سر گذاشتن غول نفتی عربستان سعودی (آرام کو) به ارزشمندترین شرکت سهامی عام دنیا تبدیل شد.

در حالی که در دوران پاندمی ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌ها ضررهای زیادی را تجربه کرده‌اند و تا مرز ورشکستگی رفته‌اند؛ اما ارزش سهام شرکت اپل در سال گذشته 60 درصد رشد داشته است و در واقع هر روز در حال رشد کردن است. همچنین این شرکت اواخر ماه گذشته میلادی گزارش عملکرد مالی سه ماهه خود را منتشر کرد و در آن از درآمد رکوردشکن 59.7 میلیارد دلاری خود و رشد دو رقمی فروش محصولات و خدماتش خبر داد.

ارسال نظر