اولین پهپاد سونی با امکانات حرفه‌ای و قیمت نجومی معرفی شد!

رسانه کلیک - اوایل امسال بود که ویدیوهایی از مراحل پایانی ساخت اولین پهپاد سونی توسط این کمپانی ژاپنی منتشر شد. حال وقت آن رسیده است که به گجت گران‌قیمت سونی سلام کنیم. 

اولین پهپاد سونی با امکانات حرفه‌ای و قیمت نجومی معرفی شد!

امروز غول فناوری ژاپنی از جدیدترین محصول فیلمبرداری تخصصی خود یعنی پهپاد Airpeak S1 رونمایی کرد. یکی از پرحاشیه‌ترین مسائلی که در زمان رونمایی از اولین پهپاد سونی به میان آمد، برچسب قیمتی ۹۰۰۰ دلاری آن بود که این مبلغ فقط شامل دستگاه شده و خریدار برای تهیه دوربین و گیمبال باید جداگانه هزینه کند.

با وجود قیمت بالای این محصول، خرید آن برای هر فیلمسازی به‌صرفه نخواهد بود. اما مسئله اینجاست که از ویژگی‌های بکار رفته در این گجت نمی‌توان به راحتی گذشت! این دستگاه نه تنها می‌تواند در مدت زمان ۳.۵ ثانیه به سرعت ۵۵ مایل بر ساعت در بازه قیمتی خود دست پیدا کند، بلکه به ادعای سونی، گجت مورد اشاره اولین پهپاد در جهان است که می‌توان در آن از دوربین‌های بدون آینه استفاده کرد.

بنابراین در این دستگاه بجای استفاده از ماژول دوربین و سنسور‌های کوچک، پهپاد جدید امکان حمل انواع دوربین‌های بدون آینه سونی همانند مدل‌های a9 ،a1 ،a7r و a7s را دارد. این شرکت اعلام کرده است که دیگر دوربین‌های بدون آینه نیز در این پهپاد قابل استفاده هستند اما اینکه میزان تطبیق‌پذیری آنها چقدر خواهد بود مسئله‌ای است که سونی هنوز صحبتی در مورد آن به‌میان نیاورده است.

پهپاد جدید همچنین از حداکثر زاویه شیب ۵۵ درجه پشتیبانی کرده و به لطف موتورهای قدرتمند، می‌تواند موقعیت خود را در زمان فیلمبرداری و سرعت باد ۴۴.۷ مایل بر ساعت حفظ کند. تنها ایراد بزرگی که می‌توان به این دستگاه گران‌قیمت گرفت، میزان نگهداری باتری آن است که تنها ۲۲ دقیقه برای کاربر دوام می‌آورد و در صورت استفاده از نهایت سرعت، ۱۲ دقیقه می‌توان از آن استفاده کرد.

از آنجایی این گجت در دسته پهپادهای مدرن قرار می‌گیرد، دستگاه Airpeak S1 دارای تعدادی سنسور و دوربین داخلی است که موقعیت اطراف گجت را بررسی کرده و به آن کمک می‌کند تا بطور خودکار از برخورد با هرگونه مانع احتمالی جلوگیری شود. همچنین یک برنامه مفید برای سیستم‌عامل iOS نیز وجود دارد که از طریق آن می‌توان وضعیت و عملکرد این هواپیمای بدون سرنشین را بصورت لحظه‌ای بررسی کرد.

پهپاد Airpeak S1 قرار است تا پاییز امسال با قیمت ۹۰۰۰ دلار به بازار عرضه شود.

ارسال نظر