غیرفعال شدن اپلیکیشن‌های اروپایی ردیابی ویروس کرونا در سیستم‌عامل iOS 14

رسانه کلیک - نسخه عمومی بتا سیستم‌عامل iOS 14 در ابتدای ماه جولای سال جاری میلادی توسط شرکت اپل ارائه شده است. اما این سیستم‌عامل یک ایراد بسیار بزرگ دارد. در این سیستم‌عامل اپلیکیشن‌های اروپایی ردیابی کرونا ویروس غیرفعال شده‌اند.

غیرفعال شدن اپلیکیشن‌های اروپایی ردیابی ویروس کرونا در سیستم‌عامل iOS 14

مسئله مربوط به غیر فعال شدن اپلیکیشن‌های ردیابی ویروس کرونا فقط مربوط به اپلیکیشن‌های اروپایی است. نکته جالب در خصوص غیرفعال شدن این اپلیکیشن‌ها در سیستم‌عامل iOS 14 این است که هیچ پیامی مبنی بر غیرفعال شدن آن‌ها برای کاربر نمایش داده نمی‌شود. در نسخه عمومی بتا سیستم‌عامل iOS 14 کاربران امکان اعمال تغییرات در تنظیمات گوشی آیفون خود را ندارند حتی اگر تنظیمات خود را در حالت فعال یا Enable قرار دهند.

به نظر می‌رسد اپل از این مشکل مطلع است. اما هنوز هیچ اطلاعیه رسمی در این باره از سوی اپل منتشر نشده است.

اپلیکیشن‌های ردیابی ویروس کرونا برای تغییر ID خود و مبادله جمع‌آوری اطلاعات با سایر دستگاه‌ها از بلوتوث استفاده می‌کنند. این مبادله اطلاعات به کاربر هشدارهای لازم در زمان‌هایی را که احتمال قرارگیری در موقعیت‌های خطرناک برای ابتلا به ویروس کرونا زیاد است به کار می‌روند. همچنین اگر شما پیش از این به ویروس کرونا مبتلا شده‌اید می‌توانید در این اپلیکیشن‌ها وضعیت بیماری خود را با سایرین به اشتراک بگذارید تا دیگران فاصله مناسب را با شما رعایت کنند. در واقع اپلیکیشن به سایر کاربران هشدارهای لازم را برای حفظ فاصله اجتماعی با اشخاصی که قبلاً به کرونا مبتلا شده‌اند و یا هم‌اکنون دچار این بیماری هستند، نمایش می‌دهد.

پیش از این خبر همکاری اپل و گوگل برای انتشار API مربوط به توسعه اپلیکیشن‌های ردیابی ویروس کرونا در بسیاری از رسانه‌های معتبر دنیا منتشر شده بود. این API به توسعه دهندگان و متخصصان امکان می‌داد تا برای ساخت اپلیکیشن‌های ردیابی ویروس کرونا همکاری کنند. از طرفی اپل و گوگل از توسعه دهندگان و استفاده کنندگان این API خواسته بودند تا تجارب خود در استفاده از این API را با آن‌ها به اشتراک بگذارند.

به گفته گوگل و اپل این API می‌تواند تا حدودی به کارد درمان در کنترل بیماری COVID-19 کمک کند.

ارسال نظر