بهبود تنظیمات دارک مود در نسخه اندرویدی اپلیکیشن مسنجر فیس بوک

رسانه کلیک – کاربران نسخه اندرویدی اپلیکیشن مسنجر از این به بعد به جای گزینه‌های روشن و خاموش، گزینه سیستم را نیز در قسمت تنظیمات دارک مود مشاهده خواهند کرد.

بهبود تنظیمات دارک مود در نسخه اندرویدی اپلیکیشن مسنجر فیس بوک

اگر به خاطر داشته باشید سال 2019 بود که فیس‌بوک قابلیت دارک مود را به اپلیکشین مسنجر اضافه کرد. استفاده از این قابلیت ضمن کمک به افزایش طول عمر باتری، آسیب کمتری به چشم کاربران می‌زند؛ به ویژه هنگامی که اتاق یا محیط پیرامون کاربر کاملا تاریک است.

پس از فعال‌سازی حالت تیره، پنل ال ای دی دستگاه برای ساختن رنگ مشکی تعداد زیادی از پیکسل‌ها را خاموش می‌کند. بدین ترتیب میزان انرژی مصرفی کاهش یافته و طول عمر باتری به طور قابل توجهی بالا می‌رود.

طبق گفته یکی از کاربران Reddit، فیس‌بوک در حال انجام آزمایش‌های لازم برای اضافه کردن یک ویژگی جدید به قسمت تنظیمات Dark Mode مسنجر است.

همان‌طور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید، علاوه بر گزینه‌های On و Off، گزینه سومی به نام System نیز به این قسمت اضافه می‌شود که تغییرات لازم را بر اساس تنظیمات سیستم‌عامل دستگاه، روی اپلیکیشن اعمال می‌کند.

لازم به ذکر است این ویژگی در حال حاضر روی بسیاری از اپلیکیشن ها و حتی نسخه iOS مسنجر نیز وجود دارد.

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، ویژگی جدید فعلا در مرحله آزمایش به سر می‌برد و افراد معدودی به آن دسترسی دارند.

ظاهرا یکی از کاربران پلتفرم Reddit اولین بار این ویژگی را در نسخه 314.1.0.19.119 مسنجر فیس بوک مشاهده کرده است. گزینه System بیشتر به درد افرادی می‌خورد که مدام در حال تغییر تنظیمات گوشی از حالت تیره به روشن و برعکس هستند؛ چراکه دیگر لازم نیست این تغییرات را به صورت جداگانه در اپلیکیشن پیاده کنند.

ارسال نظر