اپل با استفاده از باتری‌های ساده‌تر هزینه تولید آیفون های 5G را کاهش می‌دهد

رسانه کلیک - اپل برای کاهش هزینه‌های تولید آیفون های 5G قصد دارد از باتری‌هایی با پیچیدگی کمتر استفاده کند و مدل‌های پرچمدار خود را در هند تولید کند.

اپل با استفاده از باتری‌های ساده‌تر هزینه تولید آیفون های 5G را کاهش می‌دهد

گفته می‌شود هزینه‌های مربوط به سازگاری آیفون های 5G زیر ۶ گیگاهرتز و مبتنی بر امواج میلی‌متری هزینه‌هایی معادل ۸۵ و ۱۳۵ دلار برای این کمپانی خواهد داشت. به همین علت اپل به تامین‌کنندگان خود اعلام کرده است که هزینه قطعات آیفون های 5G را کاهش دهند. اپل اعلام کرده است که در آیفون ۱۲ از باتری‌هایی با طراحی ساده‌تر استفاده خواهد کرد.

گفته می‌شود برد آیفون ۱۲ لایه‌های کمتری دارد و فضای کمتری را می‌گیرد. بنابراین هزینه تولید این قطعه حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد نسبت به آیفون ۱۱ کاهش پیدا کرده است. اما به نظر می‌رسد اپل با کنار گذاشتن طراحی برد می‌خواهد هزینه‌های خود را بیشتر از گذشته کاهش دهد.

به نظر می‌رسد فشار اپل بر تامین‌کنندگان بورد ایرپاد ۲ باعث شده است که قیمت این قطعات نسبت به اوایل سال ۲۰۲۰ حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کند. در اوایل سال ۲۰۲۱ نیز ایرپاد ۳ وارد بازار خواهد شد. اپل با استفاده از این روش و به کار بردن فناوری SiP به جای SMT در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کند.

انتقال خطوط تولید آیفون ۱۲ به هند یکی دیگر از روش‌های اپل برای کاهش هزینه‌های خود است. شرکت ویسترون هند که یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان اپل محسوب می‌شود قصد دارد حدود ۱۰ هزار نفر را در پاییز امسال به منظور تولید آیفون ۱۲ استخدام کند.

گفته می‌شود انتقال خطوط تولید آیفون به هند باعث شده است که اپل از پرداخت مالیات ۲۲ درصدی معاف شود و فروش پرچمداران آن به شکل چشم‌گیری کاهش پیدا کند. در حال حاضر مشخص نیست که شرکت آمریکایی آیفون‌هایی که در هند تولید می‌کند را به بازارهای دیگر انتقال می‌دهد یا خیر. اما به نظر می‌رسد هند در تلاش است تا به قطب تولید موبایل تبدیل شود.

ارسال نظر