اضافه شدن دو قابلیت جدید و جذاب به اپلیکیشن اپل موزیک

رسانه کلیک – شرکت کوپرتینویی مدتی پس از اتمام کنفرانس WWDC 2021 دو ویژگی جدید یعنی صدای فضایی دالبی اتموس و صدای بدون افت کیفیت را به اپل موزیک اضافه کرد.

اضافه شدن دو قابلیت جدید و جذاب به اپلیکیشن اپل موزیک

اگر آخرین به‌روزرسانی iOS، iPadOS و macOS را نصب کرده باشید، از این بعد می‌توانید آهنگ‌های اپل موزیک را با صدای بدون افت استاندارد و صدای بدون افت باکیفیت گوش کنید. این قابلیت که ساعاتی پیش به اپلیکیشن اضافه شده، لذت گوش دادن به موسیقی را چند برابر کرده است.

توجه داشته باشید فایل‌هایی که با صدای بدون افت کیفیت پخش می‌شوند، علاوه بر اشغال فضای بیشتر، حجم داده بیشتری را مصرف می‌کنند. البته امکان پخش موسیقی به صورت معمولی نیز همچنان در اپلیکیشن وجود دارد. کافی است سوئیچ مقابل Lossless Audio را به سمت چپ کشیده و گزینه را غیر فعال کنید.

طبق اظهارات اپل، در حال حاضر بیش از 20 میلیون آهنگ به صدای بدون افت کیفیت مجهز شده‌اند. این رقم تا پایان سال به 75 میلیون افزایش پیدا می‌کند. ویژگی مذکور تنها مختص اپل موزیک و مشترکین اپلیکیشن بوده و فعلا برای آیفون، آیپد، مک و اپل تی وی 4K عرضه شده است. هوم پاد و هوم پاد مینی نیز در به‌روزرسانی‌های آینده این قابلیت را دریافت خواهند کرد.

ویژگی مهم دیگری که به اپل موزیک اضافه شده، پخش صدای فضایی یا Spatial Audio است. کاربران اکنون قادر خواهند بود به هزاران قطعه موسیقی مختلف با کیفیت دالبی اتموس و وضوح چندبعدی واقعی گوشی فرا دهند. تعداد آهنگ‌هایی که با این فرمت ارائه می‌شوند نیز تا پایان سال افزایش پیدا می‌کند.

شرکت کوپرتینویی چند پلی لیست‌ مختلف را نیز به اپلیکیشن Apple Music اضافه کرده است تا این دو قابلیت‌ جدید و جذاب را در ژانرهای گوناگون به رخ بکشد. کمپانی‌های دیگر از جمله آمازون و تیدال نیز قصد دارند فرمت‌های صوتی جدید را به پلتفرم خود اضافه کنند.

ارسال نظر