اپل هم روسیه را تحریم کرد | فروش محصولات اپل متوقف شد

در پی تحریم‌ها علیه روسیه، فروش تمام محصولات شرکت اپل آمریکا و خدمات دهی به این کشور نیز، از سه‌شنبه متوقف شد.

اپل هم روسیه را تحریم کرد | فروش محصولات اپل متوقف شد

به گزارش کلیک به نقل از ایرنا، اپل شرکت بزرگ آمریکایی در بیانیه‌ای گفت: «ما فروش تمام محصولات در روسیه را متوقف کرده‌ایم. هفته گذشته ما تمام صادرات به شبکه‌های فروش خود در روسیه را متوقف کردیم.»

این شرکت همچنین اعلام کرد، ارائه خدمات به کاربران گوشی‌های همراه خود در روسیه را محدود می‌کند و نرم‌افزارهای رسانه‌ای روسیه مانند اسپوتنیک و راشا تودی خارج از روسیه از بازار اپل قابل بارگیری نخواهد بود.

در این بیانیه آمده است: «ما عمیقا نگران حمله روسیه به اوکراین هستیم و در کنار همه مردمی که در نتیجه این حمله در رنج و سختی قرار گرفته‌اند، می‌ایستیم.»

پس از حمله روسیه به اوکراین ، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های جدید بی‌سابقه و گسترده‌ای علیه بانک‌ها، شرکت‌ها، موسسات مالی و شخصیت‌های نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعمال کرده است.

همچنین بخوانید: دسترسی برخی بانک‌های روسیه به شبکه سوئیفت قطع شد

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های امروز ۸۰ درصد از دارایی‌های بانک‌های روسیه را هدف قرار می‌دهد.

دو بانک بزرگ روسیه از جمله بانک وی تی بی‌و سربانک روسیه شامل این تحریم‌ها شده‌اند. علاوه بر این دو بانک، آمریکا ۱۵ موسسه مالی روسیه را نیز تحریم کرده است.

همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که ۱۰ شخصیت نزدیک به ولادیمیر پوتین و خانواده آن‌ها نیز شامل تحریم‌های گسترده این کشور می‌شوند.

از سوی دیگر شورای اروپا تصمیم گرفته است که ۲۶ فرد و یک نهاد را به فهرست افراد و سازمان‌های تحریم شده روسی بیفزاید.

پیش از آن نیز اتحادیه اروپا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور را تحریم کرده بود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه (۲۱ فوریه/۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه (۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همچنین بخوانید: مسدود شدن رسانه‌های دولتی روسیه در گوگل برای تبلیغ و درآمدزایی

ارسال نظر