اپکس؛ نمایشگاهی مختص اپلیکیشن ها!

رسانه کلیک - یکی از غرفه هایی که در طول نمایشگاه الکامپ 98 در انتهای سالن 8 و 9 جا خوش کرده بود و بازدید کنندگان زیادی داشت، اپکس نام داشت.

اپکس؛ نمایشگاهی مختص اپلیکیشن ها!

اپکس 2020 در حالی در الکامپ 98 حضور داشت که می خواست داستان شکل گیری و خدماتی که قرار است به مخاطبانش عرضه کند را به نمایش بگذارد.

امین یوسفی، یکی از کارشناسان برگزاری اپکس 2020؛ در مورد اهداف برگزاری این نمایشگاه در گفتگو با کلیک گفت: «اپکس نمایشگاهی است مختص اپلیکیشن ها. قرار است در این نمایشگاه تمام اپ های ایرانی، چه آنهایی که بزرگند و چه آنهایی که حاصل کار تک یا دو نفره اند، حضور داشته باشند. جای خالی چنین نمایشگاهی که صرفا اپ ها در آن حضور داشته و بتوانند خودی نشان دهند، حس می شود. درحقیقت جای چنین نمایشگاهی در بازار ایران خالی بود. ما تصمیم گرفتیم با برگزاری این نمایشگاه و کمک گرفتن از دوستان باسابقه و نام آشنایی چون «میلاد نوری» یکی از برنامه نویسان ایران و چیدمان شورای سیاست گذاری از افراد نام آشنا، در این مسیر پرقدرت ظاهر شویم.»

یوسفی ادامه داد: «هدف ما از برگزاری اپکس، فرهنگ سازی و ایجاد تبادل افکار بدیع و ایجاد الگوی بهینه است. افزایش سطح فعالیت های تجاری، سرمایه گذاری و درآمد زایی، پیوند تکنولوژی و اپلیکیشن های کاربردی، بسترسازی لازم به جهت ارائه حداکثری ظرفیت ها و توانمندی های شرکت های داخلی، اشتغال زایی و رشد همکاری های ملی و بین المللی از دیگر اهدافی است که ما در پی به دست آوردن آن هستیم.»

او در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه اپکس قرار است محل استقرار چه کسانی باشد؛ ادامه داد: «اپلیکیشن ها، کسب و کارهای نوپا، توسعه دهندگان، شتاب دهنده ها و سرمایه گذاران خطر پذیر، کسب و کارهای مجازی، سرمایه گذاران فرشته، اپراتورهای تلفن همراه، آژانس های تبلیغات دیجیتال، شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، فن آوری اطلاعات می توانند با مراجعه به سایت اپکس 2020 پیش ثبت نام کنند. ضمن اینکه قرار است به زودی از اپلیکیشن این اپکس رونمایی کنیم که به وسیله آن صفر تا صد ثبت نام شکل بگیرد. از آنجایی که نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن هاست، تصمیم گرفتیم با ساز و کار یک اپ جلو رفته و تمام مراحل را روی اپلیکیشن عرضه کنیم.»

او با این توضیح که فضای تحت پوشش اپکس 12000 متر مربع در محل دایمی نمایشگاه های تهران و در سالن های 8 تا 13 است؛ اضافه کرد: «ورود برای عموم آزاد است و دوستان می توانند از ساعت 9 صبح الی 18 از "اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن" بازدید کنند. در نظر داریم در این نمایشگاه از بازیگران بزرگ و لیدرهای حوزه اپلیکیشن نیز دعوت کنیم در کنار اپ های تازه کار و دولوپ نشده در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.»

وی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه قرار است هزینه ای هم برای ورد دریافت کنند؟ گفت:«خیر نمایشگاه کاملا رایگان است و صرفا بهای ورودی نمایشگاه تنها پرداختی علاقه مندان خواهد بود.»

یوسفی در انتها با اشاره به این نکته که متولی این رویداد بخش خصوصی است، افزود: «سازمان توسعه تجارت و خود نمایشگاه بین المللی از همراهان ما در برگزاری این رویدادند. شایان ذکر است؛ این نمایشگاه قرار نیست صرفا نمایشگاهی برای بازدید باشد؛ بلکه رویدادها، پنل ها و تجربه های زیادی در قالب های متفاوت و به سبک مختص خودمان در این نمایشگاه جریان خواهد داشت.»

ارسال نظر