ایرادات جدی وارد به طرح صیانت دلایل لزوم توقف آن

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: ایرادات جدی به طرح صیانت وارد است و بر اساس تبصره 2 ماده 167 آیین‌نامه داخلی مجلس، ما تعدادی از نمایندگان درخواست داریم طرح از شمول ماده 85 خارج شود.

ایرادات جدی وارد به طرح صیانت دلایل لزوم توقف آن

معین‌الدین سعیدی در مورد درخواست جمعی از نمایندگان برای توقف و بازبینی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی اظهار کرد: بر اساس تبصره 2 ماده 167 آیین‌نامه داخلی مجلس، تعدادی از نمایندگان به این نتیجه رسیدند که طرح صیانت از کاربران فضای مجازی و به خصوص ارجاع آن به ماده 85 قانون اساسی ، جزو اولویت‌های کاری مجلس نبوده است.

در روزی که این موضوع تصویب شد تعداد زیادی از نمایندگان حضور نداشتند. میزان آرای طرح هم مشخصا نشان می‌دهد تعداد قابل توجهی از نمایندگان در صحن حضور نداشتند.

وی افزود: از طرف دیگر اصل 85 فقط برای موارد بسیار اضطراری و ویژه است. با توجه به شرایط ویژه کشور و مشکلات عدیده‌ای که مردم در حوزه‌های معیشتی، مسئله تورم، کرونا، واکسیناسیون و آب خوزستان و سیستان و بلوچستان دارند، ما چنین اضطراری را در حوزه فضای مجازی نداریم.

بیشتر بخوانید: همزمان در فوتی کرونا و واکسیناسیون رکورد زدیم!

ایرادات جدی به طرح صیانت وارد است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین ایرادات جدی به طرح صیانت وارد است و نگرانی‌های زیادی هم برای مردم، فعالان فضای مجازی و کسانی است که از این راه کسب و کار دارند، به وجود آمده است.

بنابراین بر اساس تبصره 2 ماده 167 آیین‌نامه داخلی مجلس، ما تعدادی از نمایندگان درخواست مسدود گذاشتن این طرح و خروج آن از شمول ماده 85 را داریم.

وی همچنین تصریح کرد: در فرصت‌های آتی دولت می‌تواند در قالب لایحه این موضوع را بررسی کند. دولت می‌تواند با در نظر گرفتن مسائل مالی و دیگر وجوه مربوطه که نظریات فعالان اقتصادی و فضای مجازی و ... به این مسئله بپردازد.

بنابراین درخواست ما این است که این طرح متوقف شده و بعدا بر اساس شرایط کشور می‌توان روی آن بحث کرد. اما الان جزو اولویت‌های کاری مجلس نباید باشد. امیدواریم که درخواست این نمایندگان در هیئت رییسه اعلام وصول شود.

سعیدی در ادامه اضافه کرد:‌ طبق قانون 15 نفر از نمایندگان مجلس می‌توانند چنین درخواستی را ارائه دهند اما این درخواست را 20 نفر از نمایندگان امضا و ارائه داده‌اند. ما معتقدیم که این طرح ایرادات جدی دارد و از طرفی قاطبه مردم هم نسبت به این موضوع واکنش بسیار منفی نشان دادند. لذا اعتقاد داریم این موضوع باید از دستور کار خارج شود.

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما این درخواست را امروز به هیئت رییسه ارائه کردیم و انتظار ما این است که همین امروز هم بررسی شود. امیدواریم از این طریق نگرانی‌هایی که از بابت طرح صیانت ایجاد شده به حداقل برسد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر