ایرانسل و سازمان شهرداری‌‌ها و دهیاری‌ها تفاهم‌نامه سه‌ساله امضا کردند

رسانه کلیک - مراسم امضای این تفاهم‌‎نامه، عصر یکشنبه، ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۹ همزمان با روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل و مهندس محسن یوسف‌پور مدیر کل کسب‌ و کار سازمانی ایرانسل و نیز دکتر مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعۀ امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در محل این سازمان برگزار شد.

ایرانسل و سازمان شهرداری‌‌ها و دهیاری‌ها تفاهم‌نامه سه‌ساله امضا کردند

از جمله زمینه‌های همکاری دو طرف در این تفاهم‌نامه می‌توان به ارائه زیرساخت ارتباطی و شبکه امن اختصاصی در پهنه جغرافیای کشور با استفاده از بستر زیرساخت شرکت ایرانسل، برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری فناوری‌های نوین در سامانه تماس اضطراری در مواقع بحران برای ارتقای خدمات و بهره‌وری، تعیین استانداردها و چارچوب‌های مورد نظر برای مباحث رگولاتوری/ اپراتوری به منظور ارائه خدمات در حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌‎های کشور، راه‌اندازی خدمات ارزش افزوده بر بستر فوق با مشارکت سایر مجموعه‌های تخصصی در راستای ارائه خدمات روی این شبکه به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، سازمان‌های وابسته، همکاران متصل به شبکه و مردم به عنوان دریافت‌کننده خدمات اشاره کرد.

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم، با اشاره به گسترش شگرف پوشش شبکه ایرانسل در مناطق روستایی و نیز مشارکت در طرح USO وزارت ارتباطات در این رابطه، ابراز امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه، برای کمک به مردم و مراکز خدمات شهری و روستایی مفید واقع شود.

وی ضمن اشاره به تجربه بسیار خوب ایرانسل در ارائه شبکه امن اختصاصی و استفاده بیش از ۳۰۰۰ سازمان مهم دولتی، بانکی، شهرداری، بخش خصوصی و … از خدمات APN ایرانسل، بروز شرایط کرونایی را موجب شتاب در دیجیتالی شدن فرایندهای سازمان‌های مختلف دانست و اعلام آمادگی کرد که در فازهای بعدی این تفاهم‌نامه، بسترهای دیجیتال بومی که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه پیدا کرده‌اند، در زمینه‌هایی مانند ارتباط آنلاین، امور اداری، آموزش و … در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار داده شود.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز در این مراسم، خانواده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را سازمانی ناشناخته ولی در عین حال دارای ظرفیت بالا برای هماهنگی و ارتباط سریع مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سراسر کشور دانست.

جمالی‌نژاد، همچنین به مراسم اخیر «رونمایی از دسترسی ۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات» با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساختمان مرکزی ایرانسل اشاره کرد و با اشاره به گسترش سریع فناوری‎‌های ارتباطی، بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های همکاری موجود برای خدمات‌رسانی به مردم و ایجاد نشاط در فضای جامعه تأکید کرد.

تفاهم‌نامه منعقد شده بین ایرانسل و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، به مدت سه سال و به منظور توسعه و بهره‌برداری از خدمات فناوری اطلاعات و ارائه زیرساخت ارتباطی و شبکه امن اختصاصی در پهنه جغرافیای کشور در حوزه مدیریت شهری و روستایی با استفاده از بستر زیرساخت شرکت ایرانسل منعقد شده است. همچنین «شرکت توسعه تدبیر ماهر اسپادانا» به عنوان مشاور نماینده مجری در اجرای این تفاهم‌نامه حضور دارد

ارسال نظر