الجریده: ایران متخصص دور زدن تحریم به روسیه می‌فرستد

روزنامه کویتی الجریده مدعی است یک هیئت از کارشناسان ایرانی برای مشاوره دادن در زمینه دور زدن تحریم‌ها به روسیه اعزام شده‌اند.

الجریده: ایران متخصص دور زدن تحریم به روسیه می‌فرستد

الجریده ادعا کرد که یک منبع آگاه دولتی در ایران فاش کرده که تهران هیئتی شامل 25 کارشناس ایرانی از وزارت صمت و متخصصان در زمینه مکانیزم‌های دور زدن تحریم‌های غربی را برای ارائه مشاوره به همتایان روس خود، به روسیه اعزام کرده است.

بنا به گفته این منبع آگاه، مسکو خواستار دریافت اطلاعات فنی و دقیقی از تجربه ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها و زندگی با تحریم‌ها طی چهل سال شده است.

به ادعای این روزنامه و به نقل از این منبع آگاه که خواسته نامش فاش نشود، بررسی‌های اولیه‌ای که این هیئت پیش از سفر به روسیه انجام داده، نشان می‌دهد که تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه بزرگتر از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران است. اما دور زدن این تحریم‌ها آسان‌تر است؛ زیرا در درجه اول این تحریم‌ها بین‌المللی نیست و علاوه بر آن، بیش از 125 کشور جهان به تحریم‌ها علیه روسیه پایبند نیستند.

آنگونه که الجریده مدعی شده است، قرار است سفر هیئت کارشناسان تحریم ایران به مسکو پایتخت روسیه، امروز سه‌شنبه چهارم آوریل انجام شود.

پس از حمله روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدانش همچون بریتانیا، ژاپن و کانادا تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه اعمال کردند. تا جایی که امروز روسیه تحریمی‌ترین کشور جهان شد ه و رکورد ایران را در تحریم بودن شکسته است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر