اصرار ایلان ماسک برای فروش تسلا موتورز به اپل!

ایلان ماسک، مدیرعامل فعلی تسلا و اسپیس ایکس با انتشار یک توییت از ماجرای پیشنهاد خود به شرکت اپل رونمایی کرد.

اصرار ایلان ماسک برای فروش تسلا موتورز به اپل!

ماجرای مکالمه ایلان ماسک و تیم کوک چیست؟

تسلا و اسپیس ایکس دو مورد از بزرگ‌ترین شرکت‌های حال حاضر جهان هستند که توسط میلیارد و کارآفرین مشهور آمریکایی یعنی ایلان ماسک اداره می‌شوند. ماسک اکنون تعصب شدیدی روی هر دو شرکت دارد اما شاید جالب باشد بدانید که وی بارها تلاش کرده تسلا موتورز را به کمپانی اپل بفروشد و تیم کوک هر بار مانع این امر شده است.

ماسک این خبر را در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشته و گفته است که هیچ‌وقت موفق به برگزاری جلسه یا مکاتبه با تیم کوک نشده و حتی پاسخی از سوی شرکت کوپرتینویی دریافت نکرده است. جالب آنکه ارزش تسلا در آن زمان تنها 6 درصد ارزش فعلی بوده است.

اما شایعه درخواست ایلان ماسک برای مدیریت اپل زمانی اوج گرفت که یکی از نویسندگان مجله وال استریت به نام تیم هیجینز، آن را در کتاب خود عنوان کرد. در این کتاب آمده است که ماسک سال 2016 طی یک تماس تلفی از تیم کوک خواسته تا او را به عنوان مدیرعامل انتخاب کند.

اما این‌طور که به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از کتاب هیجینز بر اساس رویدادهای واقعی نیست و نمی‌توان به آن استناد کرد؛ چراکه تیم کوک نیز پیش از این در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفته که هیچ‌گاه با ایلان ماسک صحبتی نکرده است؛ اما احترام و ارزش زیادی برای شرکتی که ساخته قائل بوده و او را تحسین می‌کند.

ارسال نظر