اینترنت رایگان دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها ارائه می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه اینترنت رایگان دانشجویان، دانشگاه‌ها، معلمان و اساتید در آغاز سال جدید تحصیلی خبر داد.

اینترنت رایگان دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها ارائه می‌شود

عیسی زارع‌پور در مراسم بازگشایی مدارس بیان کرد: «طبق قولی که به وزارت آموزش و پرورش دادیم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام‌قد در کنار نظام تعلیم و تربیت کشور است تا بتوانیم حداکثر استفاده را از این فرصت ببریم. در واقع ما تهدید تعطیلی مدارس را به فرصت تبدیل کردیم.»

وی خاطرنشان کرد: «همچون سال گذشته، ترافیک نرم‌افزار شاد امسال هم برای دانش‌آموزان و معلمان رایگان است. در کنارش بسته‌های ترافیک رایگانی هم به عنوان هدیه وزارت ارتباطات برای اساتید دانشگاه و حوزه، دانشجویان و معلمان در نظر گرفتیم که طی همین هفته به شکل آنلاین از طریق سامانه ictgifts.ir ارائه می‌شود.»

زارع‌پور همچنین در خصوص شروع سال تحصیلی جدید با شاد اعلام کرد: «فضای مجازی فرصت‌های بی‌نظیری را برای بشر خلق کرده که تا پیش از این کسی تصورش را نمی‌کرد. اگر ۲۰ سال قبل به کسی می‌گفتی چنین امکانی وجود دارد که مثلاً آموزش به شکل مجازی پیش برود، کسی باور نمی‌کرد؛ اما رشد و پیشرفت این فناوری بسیار شگرف است. شاید سال ۹۸ که کرونا شیوع پیدا کرد، کسی تصور نمی‌کرد جوانان مملکت بتوانند آستین بالا بزنند و زیرساختی را مهیا کنند که آموزش برای لحظه‌ای تعطیل نشود.»

وی افزود: «من 3 فرزند مدرسه‌ای در خانه دارم و متوجه مشکلات شبکه دانش‌آموزی شاد هستم. هر سیستمی در بدو آغاز مشکلاتی دارد، اما اینکه توانستیم به سرعت زیرساخت‌ها را برای آموزش مهیا کنیم تا مدرسه تعطیل نشود و دانش‌آموزان بتوانند سیر آموزش خود را دنبال کنند، جای قدردانی دارد. سامانه شاد فرصتی را فراهم کرد تا بتوانیم مسیر آموزش را دنبال کنیم.»

بیشتر بخوانید: کد دستوری رایگان کردن اینترنت شاد برای همراه اول و ایرانسل

به گفته زارع‌پور امسال برای اساتید دانشگاه‌ها ۶۰ گیگ، برای معلمان ۴۰ گیگ و برای دانشجویان ۳۰ گیگ اینترنت رایگان ۶ ماهه در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر