اعلام جزئیات ثبت‌نام اینترنت رایگان معلمان، اساتید، طلاب و دانشجویان

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات اعلام کرد ثبت‌نام اینترنت رایگان معلمان، اساتید دانشگاه و حوزه، طلاب و دانشجویان به زودی آغاز خواهد شد.

اعلام جزئیات ثبت‌نام اینترنت رایگان معلمان، اساتید، طلاب و دانشجویان

با آغاز مهر ماه، وزارت ارتباطات در راستای مسئولیت اجتماعی خود در آموزش الکترونیکی، مانند سال‌ گذشته اینترنت شبکه دانش‌آموزی شاد را رایگان اعلام کرد . ضمن اینکه برای معلمان، اساتید دانشگاه و حوزه، دانشجویان و طلاب بسته اینترنت رایگان در نظر گرفت. عیسی زارع‌پور ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم روز گذشته همزمان با بازگشایی مدارس گفته بود: اینترنت رایگان دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها ارائه می‌شود .

ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در گفت‌وگو با ایرنا جزئیات این بسته‌ و نحوه فعال‌سازی آن را تشریح کرد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات گفت: «همان‌طور که وزیر ارتباطات نیز اعلام کرد، ترافیک راهیابی شده به سمت سامانه شاد در سراسر کشور و توسط تمام اپراتورها اعم از ثابت و همراه رایگان است. هرکدام از دانش‌آموزان، اولیا و معلمان که در سراسر کشور به سامانه شاد متصل شوند، این ترافیک رایگان خواهد بود و از بسته کاربری افراد چیزی کسر نخواهد شد. این مسئله به تمام اپراتورهای کشور ابلاغ شده است.»

هاشمی درباره بسته‌های اینترنت رایگان معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه نیز خاطرنشان کرد: «با توجه به مسئولیت اجتماعی که وزارت ارتباطات در راستای حمایت از آموزش الکترونیکی دارد، بسته‌های اینترنت هدیه‌ای برای اساتید حوزه و دانشگاه، معلمان و طلاب در نظر گرفته است. برای اساتید دانشگاه بسته ۶۰ گیگابایتی، برای معلمان ۴۰ گیگابایت و برای دانشجویان و طلاب بسته ۳۰ گیگابایتی به مدت ۶ ماه در نظر گرفته شده است.»

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات درباره نحوه فعال‌سازی این بسته‌ها گفت: «کسانی که در دایره مشمولین این بسته قرار می‌گیرند، باید برای فعال‌سازی آن به سایت ictgifts.ir مراجعه کنند. متقاضیان باید در این سایت کد ملی و شماره تلفنی را که به نام خودشان است وارد کنند. پس از دریافت این اطلاعات و تائید صحت آن‌ها، اسامی نهایی در مدت زمان منطقی در اختیار اپراتورها قرار می‌گیرد تا ترافیک رایگان به حسابشان افزوده شود.»

بیشتر بخوانید: کد دستوری رایگان کردن اینترنت شاد برای همراه اول و ایرانسل

هاشمی درباره زمان آغاز ثبت‌نام برای دریافت بسته‌ها تصریح کرد: «اکنون در حال دریافت داده‌های مرتبط با اساتید، دانشجویان و معلمان هستیم تا بتوانیم اطلاعات تائید شده آن‌ها را دریافت و به‌روزرسانی کنیم. مقدمه آغاز ثبت‌نام این است که اطلاعات مربوط به دانشجویان توسط وزارت بهداشت، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد و نیز اطلاعات اساتید حوزه و دانشگاه از طریق مراجع ذی‌ربط تائید شود و در اختیار ما قرار بگیرد. به محض وصول این اطلاعات، ثبت‌نام و فرآیند تخصیص بسته‌ها آغاز می‌شود.»

وی گفت: «نکته مهم این است که ترافیک بسته هدیه از زمان فعال‌سازی به مدت ۶ ماه اعتبار دارد و حتی اگر با تأخیر زمانی نیز فعال شود، از همان روز به مدت ۶ ماه در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.»

ارسال نظر