آمادگی روسیه برای جدا شدن از اینترنت جهانی

رسانه کلیک - نائب رییس شورای امنیت روسیه اعلام کرد این کشور آماده است تا در صورت نیاز، از اینترنت جهانی جدا شود.

آمادگی روسیه برای جدا شدن از اینترنت جهانی

دیمیتری مدودف روز گذشته اعلام کرد، روسیه از لحاظ فنی و قانونی آماده است در صورت نیاز، اینترنت جهانی را قطع کند.

قانون اینترنت مستقل روسیه در سال ۲۰۱۹ میلادی تصویب شد و به این کشور اجازه می‌دهد تا ارتباط خود را از World Wide Web قطع کند. به گفته نایب رئیس شورای امنیت روسیه، این کشور قادر است اینترنت خود را از وب جهانی قطع کند. همچنین مدودف تاکید کرد تاکنون نیازی به آن مشاهده نشده است. او این قابلیت را یک اسلحه دو طرفه خواند.

رئیس جمهور پیشین روسیه تاکید کرد آمریکا کنترل اینترنت را در اختیار دارد. به همین دلیل در صورت وقوع اتفاقات غیرمنتظره ممکن است دسترسی روسیه به اینترنت جهانی قطع شود.

او افزود: ما مجبور بودیم سیستم خود برای انتقال اطلاعات را توسعه دهیم تا بتوانیم در صورت قطعی اینترنت پیام‌های الکترونیکی رد و بدل کنیم.

برای اولین بار سال 95 بود که دولت روسیه عنوان کرد در نظر دارد تا با اتکا به اینترنت ملی، از خود در برابر سناریوی اختلال و قطعی اینترنت جهانی محافظت کند.

در آن زمان وستی نوشت: وزارت ارتباطات روسیه لایحه‌ای را برای حفاظت از زیرساخت‌های مهم اینترنتی این کشور در دست تهیه دارد.
گرمان کلیمنکو، مشاور ولادیمیر پوتین و رئیس امور اینترنتی و ارتباطات روسیه با اعلام این خبر گفت: با توجه به شرایط و تحولات کنونی، روسیه باید خود را برای حفاظت از زیرساخت‌های اصلی اطلاعاتی آماده کند. به گفته وی خطر اصلی نفوذ هکرهای غربی به زیرساخت‌های دولتی و بانکی روسیه با هدف ضربه زدن به این کشور است.
این مقام روس ادامه داد: شرکای غربی ما منطقه کریمه را از سرورهای گوگل و میکروسافت حذف کرده‌اند و دسترسی دامنه‌های اینترنتی در کریمه را مسدود کرده‌اند به همین خاطر، ما باید به موقع اوضاع را تحلیل و راه‌حل‌های لازم را اتخاذ کنیم.
وی خاطرنشان کرد که برای روسیه بسیار مهم است که در هر شرایطی ایمیل، تلفن، تلگراف و شبکه‌های اجتماعی به کار خود ادامه بدهند و زیرساخت‌های حساس باید به نحوی فعالیت کنند که سیستم جهانی قادر به مختل کردن آنها نباشد.

منبع: مسکو تایمز

ارسال نظر